Ray-tracing sa pomalým, no stabilným tempom stáva stále pevnejšou súčasťou herného priemyslu. Aktuálne na využitie grafických výhod tejto technológie potrebujete kompatibilnú grafickú kartu a kompatibilný program. Tých je zatiaľ celkom málo, no v budúcnosti sa to nepochybne zmení. Pokrok v tejto oblasti však aktuálne brzdí nedostatok čipov.
O čo ide? Ray-tracing predstavuje metódu, ktorá sa opiera o sledovanie lúčov vychádzajúcich z pozície pozorovateľa, resp. kamery, na rozdiel od skutočného života, kde svetelné lúče vychádzajú zo zdroja a následne sa odrážajú a lámu. Inými slovami, vďaka ray tracingu hry vyzerajú oveľa krajšie.
Ray tracing vstúpil do herného sveta v roku 2018 prostredníctvom špičkových grafických kariet RTX od spoločnosti NVIDIA. Táto technológia však postupne prochádza aj do mobilných zariadení. Ako príklad možno použiť Samsung, ktorý vďaka AMD ponúkne ray tracing už s príchodom svojho nadchádzajúceho vlajkového čipu Exynos 2200. Nebude však jediný.
MediaTek spája sily s ARM a Tencent
Konkurencia, pochopiteľne, nechce zaostávať. Preto sa ďalší vplyvný výrobca čipov, MediaTek, spojil so spoločnosťami ARM a Tencent. Výsledkom tejto spolupráce má byť procesor schopný ponúknuť podporu tejto technológie, informuje Gizchina. Hoci je pravda, že o podpore pre ray tracing výrobca hovoril ešte v januári, konkrétne v súvislosti s čipom Dimensity 1200, avšak v aktuálnej fáze táto technológia funguje len na úrovni softvéru. V blízkej budúcnosti má fungovať aj na úrovni hardvéru.
„Budúce grafické procesory Mali prostredníctvom hardvérovej akcelerácie výrazne zlepšia výkon technológie ray tracing v mobilných zariadeniach. Spolupráca Arm so spoločnosťami MediaTek a Tencent Games v tejto oblasti uľahčí vývojárom preskúmať výhody ray tracingu v mobilných hrách a taktiež zabezpečí, že obsah s touto technológiou bude možné priniesť na multiplatformové zariadenia naprieč rozličnými ekosystémami, čím sa ešte väčšmi zlepší herný zážitok,“ uvádza Geraint North, riaditeľ oddelenia ekosystému a inžinierstva spoločnosti Arm.
Spoločnosť MediaTek prostredníctvom tlačovej správy potrdila, že bude aj naďalej pokračovať vo výskume a vývoji. V pláne má ešte väčšmi expandovať technológie herného enginu MediaTek HyperEngine, čoho cieľom má byť umožnenie vývojárom poskytovať stále realistickejšiu grafiku hier.
Môžeme teda očakávať, že budúce čipsety z kuchyne spoločnosti MediaTek potešia aj vášnivých hráčov mobilných hier. Samozrejme, dôležité je, aby podporou pre ray tracing disponovali aj samotné hry.