Generálny riaditeľ Facebooku, Mark Zuckerberg, dnes na podujatí Connect oznámil, že Facebook mení názov. Nemýľte si však zmenu názvu Facebooku (sociálnej sieti) s názvom spoločnosti Facebook Inc. Je to práve spoločnosť, ktorá sa presúva pod novú firmu – Meta.
„Sme spoločnosť, ktorá vytvára technológie na spájanie,“ povedal Zuckerberg. „Spoločne môžeme konečne postaviť ľudí do centra našej technológie. A spoločne môžeme odomknúť masívne väčšiu ekonomiku tvorcov,“ dodal.
Pre zmenu názvu materskej spoločnosti sa Zuckerberg rozhodol z prostého dôvodu. „Aby názov odrážal to, kto sme a čo dúfame, že vybudujeme“.
Vysvetlil, že názov Facebook nevystihuje v plnej miere všetko, čo spoločnosť robí. „Teraz je naša značka tak úzko spojená s jedným produktom. Ale časom dúfam, že nás budú vnímať ako metaverse spoločnosť.“
Zameranie na metaverse
Metaverse je akýsi digitálny vesmír navrhnutý tak, aby sme sa stretávali aj bez toho, aby sme boli pri sebe fyzicky.
Zuckerberg si svoju novú značku dobre poistil. Na Twitteri vlastní účet @meta a rovnako vlastní aj doménu meta.com. Na nej prezentuje to, čo si pod označením „Meta“ máme predstaviť.
Ako sme v samostatnom článku informovali už dávnejšie, zmena značky je súčasťou úsilia spoločnosti odkloniť sa od toho, aby bola známa len ako spoločnosť sociálnych médií, resp. aplikácií. Upriamiť pozornosť má práve na to, čo si Zuckerberg vysníval do budúcnosti – metaverse.
Odklon od škandálov
Pre Facebook je predstavenie Meta malou pomocou. Spoločnosť už týždne čelí intenzívnemu vyšetrovaniu po tom, ako informátorka Frances Haugen zverejnila usvedčujúce interné dokumenty. Tie okrem iného poukázali aj na to, že Instagram patriaci Facebooku sa stal toxickým miestom pre tínedžerov, hlavne pre dievčatá.
V pondelok viaceré spravodajské portály zverejnili ďalšie podrobnosti o interných dokumentoch, ktoré boli sprístupnené Komisii pre cenné papiere a burzy a v redigovanej podobe poskytnuté Kongresu. Ukázali hlboké obavy výskumníkov spoločnosti Facebook, že jej používateľská základňa starne a platforma stráca príťažlivosť medzi mladšími generáciami.