Možno sa to nezdá, no je to už 6 rokov, čo na našom trhu začal pôsobiť 4. mobilný operátor s názvom 4ka. Spoločnosť pri tejto príležitosti prezradila pár zaujímavých čísiel, odštartovala tiež spoluprácu s Ligou za duševné zdravie.
Operátor 4ka tvrdí, že sa mu počas svojho pôsobenia na slovenskom trhu podarilo urobiť doslova „dátovú revolúciu.“ Jej zákazníci pri výbere uprednostňujú dátovo neobmedzené paušály. Takzvané nekonečné produkty tvoria nadpolovičný podiel zo všetkých predaných paušálov.
„V októbri 2016 sme uviedli na trh prvý skutočne nekonečný paušál. Dnes, po piatich rokoch, môžeme konštatovať, že to bol ťah správnym smerom, čo potvrdzuje aj to, že ku koncu septembra 2021 je viac než každý druhý predaný paušál (58%) s nekonečnými dátami,“ hovorí Marek Jánošík, vedúci produktového oddelenia 4ky.
Služby operátora v súčasnosti využíva viac ako pol milióna zákazníkov. Presnejšie, je ich cez 557 tisíc. V roku 2020, ktorý poznačila pandémia nového koronavírusu, 4ka zaznamenala v priemere rekordnú spotrebu dát na jedného zákazníka.
Jeden zákazník preniesol za mesiac v priemere 12,34 GB dát. Tí najväčší „dátovači“, horných 10 percent zo zákazníckej bázy, spotrebovali v priemere 50 GB dát každý mesiac. Priemerná dátová spotreba zákazníkov 4ky kontinuálne medziročne rastie o približne 20 percent, čo znamená, že sa do 5 rokov zdvojnásobí.
Celková agregovaná mesačná spotreba dát všetkých zákazníkov sa dnes počíta v petabytoch, uvádza operátor.
4ka: Je čas na zodpovednosť
Najmenší mobilný operátor sa rozhodol v rámci najnovšej iniciatívy bojovať proti negatívnym fenoménom internetu. Hovorí, že dátová sloboda so sebou prináša mnohé pozitíva, ale internet má aj svoju tienistú stránku.
Spojil sa so združením Liga za duševné zdravie a okrem podpory jeho aktivít sa 4ka so združením dohodla na spoločnej kampani, ktorú odštartuje o niekoľko dní. V kampani Robím chyby a je mi to 4 podporí komunikáciu tém združenia.
Vysvetlí, prečo je z hľadiska duševného zdravia autenticita prežívania a schopnosť pomenovať chyby a emócie s nimi spojené jedným zo základných parametrov pocitu psychologického bezpečia jednotlivcov aj komunít.
4ka zároveň poskytne Lige marketingovú podporu v objeme 25 % zakontrahovaného reklamného priestoru v OOH a cez osobitný spot v online priestore.
„V pripravovanej kampani chceme poukázať na to, že robiť chyby je ľudské a posúvajú nás dopredu a naopak nezdravý je tlak vyvíjaný na umelú dokonalosť a bezchybnosť. Sociálne médiá vytvárajú nezdravú ilúziu krásneho sveta bez vád, ktorý je ale často výsledkom reality upravenej množstvom filtrov.
Najmä mladí ľudia ale tejto predstave podliehajú a to, že sa sami necítia byť vhodní do tohto sveta, vedie k nárastu úzkosti a ďalších duševných problémov. Aj preto ich chceme motivovať, aby boli sami sebou. Aby sa postavili tomuto tlaku a povedali si – je mi to 4,“ vraví marketingový riaditeľ 4ky Roland Kyška.
Podľa aktuálneho prieskumu AMI Digital Index 2021 len 2 percentá Slovákov nemajú účet na sociálnych sieťach, pričom Sociálne siete si každý deň prezerá až 97 percent mladých vo veku 15-29 rokov. Priemerne trávia ľudia na sociálnych sieťach 3 hodiny denne a u mladých ľudí to môže byť viac ako dvojnásobok. Sociálne siete pritom slúžia nielen na kontakt s blízkymi, ale aj na zábavu a tiež ako zdroj informácií.