Služby YouTube Premium a YouTube Music mali v treťom štvrťroku 2020 na konte približne 30 miliónov predplatiteľov. Záujem o videá bez reklám a obsiahlu knižnicu hudby nepoľavil. Podľa Bloombergu ich konzumuje už 50 miliónov používateľov.
Uvedené číslo pripadá na obe verzie spoplatneného YouTube – teda základnej služby Music a rozšírenej verzie Premium, ktorá obsahuje aj videá bez reklám. Okrem toho sú v čísle započítaní aj ľudia, ktorí využívajú dané služby v skúšobnej, teda dočasne bezplatnej verzii.
Google sa v poslednom desaťročí snažil nájsť efektívny spôsob, ako predávať používateľom hudbu. Postupný vývoj skončil pri službe Google Play Music (Hudba Play), ktorá však nedokázala konkurovať už zabehnutým službám ako Spotify a podobne.
Google Play Music v roku 2020 skončila. Google existujúcich používateľov vyzval, aby si svoj obsah preniesli do služby YouTube Music. Už od predstavenia YouTube Music bolo jasné, že Google skôr či neskôr svoju pôvodnú hudobnú službu odstaví.
Podľa MIDiA Research je YouTube v súčasnosti najrýchlejšie rastúcou hudobnou službou sveta, pokrýva 8 % zo všetkých používateľov, ktorí si za prístup k streamovanej hudbe platia. Jednotkou trhu je stále Spotify, v druhom štvrťroku 2021 eviduje 165 miliónov predplatiteľov.
Google nezverejnil, aké výnosy mu predplatené YouTube generuje, rovnako neprezradil ani priemernú cenu, ktorú používatelia zaplatili. Stačiť nám musia tržby z reklám, ktoré v poslednom štvrťroku dosiahli 7 miliárd dolárov. Medziročne to predstavuje nárast o 84 %.
Vývojári službu YouTube Music pravidelne zlepšujú aktualizáciami. Zjednodušili vyhľadávanie skladieb, offline prehrávanie alebo pridali Replay Mix – zoznam najpočúvanejších skladieb. V podstate ide o ekvivalent k zoznamu On Replay, ktorý nájdeme v Spotify.
Nemenej dôležitú inováciu predstavuje verzia aplikácie určená pre inteligentné hodinky s operačným systémom Wear OS 3. Momentálne sú ním vybavené iba hodinky Galaxy Watch 4 od Samsungu. Dostanú ho aj hodinky Fossil Gen 6, avšak formou aktualizácie až v roku 2022.
V tomto bode má ale lepšie nadbehnuté Spotify. Aplikácia pre hodinky s možnosťou počúvania hudby bez pripojenia na internet bude dostupná aj pre Wear OS 2.
Služba YouTube Music je na našom trhu dostupná za 5,99 eur mesačne (1 mesiac zadarmo). Verzia YouTube Premium stojí 7,19 eur mesačne.