Facebook pár dní dozadu predstavil inteligentné okuliare, na ktorých spolupracoval so známou spoločnosťou Ray-Ban. Teraz už však nie je jediný. Svoje vlastné smart okuliare po novom predstavil aj čínsky výrobca Xiaomi. Sú známe jednoducho ako Smart Glasses, informuje server The Verge.
Okuliare, ktoré vznikli zo spolupráce spoločností Facebook a Ray-Ban, debutujú ako RayBan Stories, pričom dostupné budú až v 20 prevedeniach odlišujúcich sa rámami, farbami a dokonca aj typom skiel. Okuliare sú vybavené dvoma kamerami s rozlíšením 5 Mpx. Nie je prítomný žiadný dodatočný displej, čo znamená, že na akúkoľvek rozšírenú realitu môžeme rovno zabudnúť.
A práve v tom sa Xiaomi odlišuje. Okuliare čínskeho výrobcu totiž disponujú displejom, ktorý dokáže poskytnúť určitý AR zážitok. Údajne sa rozhodol pre microLED panel, a to predovšetkým kvôli vyššej hustote pixelov, dlhšej životnosti a jednoduchšej štruktúre v porovnaní s tradičnejšou OLED technológiou.
MicroLED technológia je síce kvalitnejšia a úspornejšia ako OLED, no zároveň je aj citeľne drahšia, čo je dôvod, prečo sa zatiaľ používa len v nízkom počte komerčne dostupných produktov.
Displej veľký ako zrnko ryže
Displej použitý v okuliaroch od Xiaomi má rozmery 2,4 mm x 2,02 mm, čo znamená, že je „veľký zhruba ako zrnko ryže“. Maximálny jas dosahuje až 2 milióny nitov. Netreba sa však obávať, tento silný jas nepôjde priamo do vášho oka. Výrobca zvolil tak vysokú hodnotu preto, aby bol displej viditeľný aj na priamom slnečnom svetle a po prechode cez optickú vlnovodnú šošovku, ktorá svetlo láme a usmerňuje. Ako príklady použita displeja Xiaomi uvádza navigáciu, preklad v reálnom čase a aj notifikácie.
Okuliare taktiež pracujú samostatne, a preto nevyžadujú neustále pripojenie k telefónu. Spoločnosť pritom naznačila, že by dokonca jedného dňa mohli smartfóny kompletne nahradiť. Sú vybavené 4-jadrovým, žiaľ bližšie nešpecifikovaným procesorom, podporou pre Wi-Fi a Bluetooth, batériou a 5 Mpx fotoaparátom. Telo pritom váži len 51 gramov.
Dá sa povedať, že Xiaomi Smart Glasses toho zvládnu oveľa viac ako konkurenčný produkt od Facebooku. A zrejme je to aj pravda, no je tu háčik. V prípade Xiaomi ide viac-menej len o koncept, ktorý zatiaľ výrobca neplánuje sprístupniť pre verejnosť. Možno chcel čínsky výrobca len ukázať, že aj on je hráčom na poli s rozšírenou realitou, ktorého by nikto nemal brať na ľahkú váhu.