Podľa odhadov analytickej spoločnosti Canalys sa čínsky výrobca Xiaomi stal v 2. štvrťroku 2021 svetovou dvojkou v predaji smartfónov. Darilo sa mu aj v kategórii nositeľnej elektroniky, kde sa v rovnakom období predral na prvé miesto.
Canalys v nedávno publikovanej správe uvádza, že Xiaomi predal v 2. štvrťroku 2021 8 miliónov náramkov a hodiniek, čo predstavuje medziročný nárast o 2,6 %. Kalifornská spoločnosť Apple dosiahla takmer identický predajný výsledok – zákazníkom dodala 7,9 milióna nositeľných zariadení, v jej prípade hodiniek.
Na treťom mieste sa ocitol sankciami sužovaný Huawei, a to napriek tomu, že sa predaj jeho „produktov na zápästie“ medziročne prepadol o viac ako polovicu. Spotrebitelia si v Q2 2021 zadovážili 3,7 milióna náramkov a hodiniek značky Huawei. 4. a 5. miesto si podelili výrobcovia Fitbit a Samsung.
Xiaomi môže vďačiť za svoj úspech lacným športovým náramkom Mi Band, ktoré patria dlhodobo medzi najpredávanejšie. Koncom marca výrobca predstavil novú generáciu Mi Band 6, ktorá taktiež zaznamenala úspech.
Ak si však fitness náramky odmyslíme a zameriame sa čisto na inteligentné hodinky, žezlo drží pevne v rukách spoločnosť Apple. Podľa Canalys obhospodaruje takmer tretinu trhu. Ide o jedinú firmu, ktorá má v tejto oblasti dvojciferný podiel na trhu.
Druhý Huawei, tretí Garmin a ani štvrtý Samsung nepredali v 2. štvrťroku viac ako 3 milióny kusov hodiniek. Xiaomi sa v tejto triede ocitol na 5. mieste, no s pozoruhodným medziročným rastom na úrovni 272 %.
Záujem o športové náramky pomaly klesá, kompenzuje ho však zvýšený dopyt po inteligentných hodinkách. Predaj inteligentných hodiniek vo všeobecnosti medziročne stúpol o 37,9 %.
Prvýkrát si ľudia kúpili viac hodiniek ako náramkov v poslednom štvrťroku 2020. Tento trend pokračuje, inteligentné hodinky sa na predaji nositeľnej elektroniky v posledných mesiacoch podieľali viac ako 60 percentami.
Analytici z Canalys očakávajú, že smart hodinky budú v nasledujúcich rokoch kľúčovým faktorom rastu kategórie nositeľných zariadení.