Na stránkach technickej podpory spoločnosti Google ako aj na fóre Reddit sa v posledných mesiacoch hromadia správy o znefunkčnených smartfónoch Pixel 3 a Pixel 3 XL. Všetky reakcie podľa serveru ArsTechnica hovoria v podstate o tom istom: Jedného dňa smartfóny prestali z ničoho nič fungovať.
Pixel 3 a jeho rozmernejšia verzia boli predstavené v októbri 2018. Na časť používateľov sa tým pádom už nevzťahuje záručná doba, prostredníctvom ktorej by sa mohli dostať k bezplatnej oprave alebo výmene zariadenia za nové.
Smartfóny sa bez zjavného dôvodu z ničoho nič prepínajú do servisného módu, ktorý je známy pod skratkou EDL (Emergency Download Mode). V tomto režime sa so zariadeniami nedá z bežného používateľského hľadiska robiť nič.
Ani šikovnejší jedinci si neporadia. V EDM režime nie je možné získať prístup k bootloaderu, čím by sa dal systém obnoviť manuálnou inštaláciou nového firmvéru. V tomto režime sa nedá vygenerovať ani hlásenie o chybách s množstvom diagnostických údajov, ktoré by výrobcovi mohlo pomôcť zistiť, kde nastal problém.
Presný dôvod zatiaľ nie je známy
Niektorí sa domnievajú, že problémy spôsobila jedna z bezpečnostných aktualizácií, iní zase tipujú, že problém stojí na strane hardvéru, čo by bol ten horší prípad. Podobným neduhom v minulosti trpeli aj smartfóny LG, napríklad Nexus 5X.
Pixel 3 je však smartfónom, ktorý vznikol ako produkt nezávislej hardvérovej divízie, pre Google ho vyrábal Foxconn. Predtým sa Google spoliehal na partnerstvá s OEM výrobcami, napríklad s už spomínaným LG alebo Huawei (Nexus 6P).
Sťažnosti nespokojných používateľov nájdete na platforme Google Issue Tracker, na stránkach technickej podpory Googlu a v diskusnom fóre Reddit.
Pixel 3 nie je jediným smartfónom od Googlu, ktorý sa zápasí s problémami. Tie neobišli ani nedávno predstavenú novinku Pixel 5a. Smartfón sa počas natáčania videí prehrieva, čo sa prejavuje najmä pri náročnejšom zázname v 4K rozlíšení pri 60 FPS.