Na internete sa rozšíril falošný kvíz zneužívajúce dobré meno spoločnosti Lidl. Súťaž, resp. kvíz v žiadnom prípade neorganizuje obchod, ale podvodníci, upozornil server Hoax.sk. Útočníci pritom zneužívajú nielen označenie Lidl, ale aj logo a ďalšie detaily.
Za 4 ľahké otázky 800 €
Cieľom útočníkov je prilákať ľudí na 800 € darčekovú kartu, ktorú si budú môcť uplatniť v predajniach Lidl. Pre splnenie podmienok pritom nestačí nič iné, ako odpovedať na veľmi ľahké otázky. Medzi ne patrí napríklad „Poznáš Lidl?“ a podobne.
Na screenshote, ktorý zverejnil server Hoax.sk je vidieť, ako si útočníci z internetu stiahli fotografiu z otvárania predajne, ako aj profilové fotky ľudí, ktorí pravdepodobne vôbec netušia, že ich fotografie boli zneužité na takúto aktivitu.
Útočníci svoj výtvor propagujú formou reklamy, ktorá sa nenápadne šíri naprieč sociálnymi sieťami. V tomto prípade ide o odkaz zdieľaný na Facebooku.
Ultimátnym cieľom útočníkov môže byť čokoľvek, od získania informácií o ľuďoch, ktoré následne predávajú, cez získanie platobných údajov, až po reálnu krádež peňazí. Pri podobných kvízoch a súťažiach stále platí jedno pravidlo.
Ak chcete zistiť či je súťaž skutočná, otvorte si oficiálny profil spoločnosti na Facebooku alebo si otvorte ich webové stránky. Je takmer isté, že tam zmienka o aktuálne prebiehajúcej súťaži bude. Ak tam nie je, pravdepodobne ste narazili na falošnú súťaž, ktorej sa radšej vyhnite.
na Slovensku zial zije hromada hlupakov co sa na toto nechaju nachytat.
vidina penazi zadarmo…
niektori sa asi musia poucit z vlastnej skusenosti…