Najväčší operátor na Slovensku aktuálne neprežíva najlepšie obdobie vzťahu so svojimi zákazníkmi Môže si však za to úplne sám. Operátor sa totiž rozhodol, že si za spojenie s operátorom zákazníckej linky začne pýtať 1,50 €, informoval server Živé.
Aktualizované 9.9. o 10:25: Článok sme na vyznačených miestach doplnili o vyjadrenie Orangeu.
Spojenie s operátorom zákazníckej linky mal Orange doteraz spoplatnené sumou 5 centov za minútu. Aby ste tak dosiahli aktuálnych 1,50 €, museli by ste byť na linke polhodinu. Poplatok si operátor zaúčtuje až vtedy, keď vás systém prepojí s človekom – robotické možnosti a schopnosti zákazníckej linky sú tak zadarmo.
„Poplatok pri volaniach na Zákaznícku linku 905 sme upravili na 1,50 eur/ hovor, ten si účtujeme až po spojení zákazníka s konkrétnym zamestnancom Úseku služieb zákazníkom. Hovor s automatom, ktorý tiež dokáže vyriešiť niekoľko základných a najčastejších zákazníckych požiadaviek, je bez poplatku. Zároveň našim zákazníkom naďalej ponúkame možnosť bezplatných volaní so zamestnancami Úseku služieb zákazníkom v rámci Zákazníckej linky 905, ak má zákazník zakúpenú niektorú zo služieb: Balík Starostlivosti základ, Balík Starostlivosti plus a Exkluzívna starostlivosť,“ vysvetľuje Orange.
Linka 905 má byť určená pre komplexnejšie problémy
Operátor svoje konanie zdôvodnil tým, že na zákaznícku linku volá veľa zákazníkov a preto chce vyššou cenou za volanie znížiť čakacie doby. Zaujímavé však je, že server Živé získal aj opačné vyjadrenie, ktoré naznačovalo, že na linku 905 naopak nevolá veľa zákazníkov.
„Zákazníkov chceme motivovať využívať iné interaktívne kanály a aby Zákaznícku linku využívali pri komplexnejších problémoch. Na Zákazníckej linke 905 sa chceme prioritne venovať zákazníkom s komplexnejším problémom, kvôli ktorému na linke strávia viac času. Po novom tak zákazníci zaplatia za hovor bez ohľadu na čas, ktorý strávia na linke, čo v konečnom dôsledku môže byť pre nich výhodnejšie,“ dodáva.
WhatsApp vraj nie je náplasť, ale dlhodobý plán
Orange si určite všimol, že zavedenie vysokého poplatku za spojenie s operátorom zákazníckej linky sa nestretlo s potleskom, preto po pár dňoch predstavuje novinku. Malou náplasťou na sťažnosti ľudí môže byť bezplatná možnosť spojenia sa s operátormi linky 905, píše server Živé.
Operátor v stanovisku pre TECHBYTE argumentuje, že zavedenie nového komunikačného kanálu cez WhatsApp neprebehlo zo dňa na deň. Naopak, ísť má o dlhodobú stratégiu, ktorú postupne nasádza. Komunikáciu cez WhatsApp označuje za, v niektorých prípadoch, efektívnejšiu.
Spraviť tak môžete zaslaním správy (cez WhatsApp) na číslo +421 905 905 905.
Čo hovoríte na zmeny v Orangei? Volávate na zákaznícku linku alebo využívate iné kanály pre spojenie sa s operátorom? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie!
S Orangeom sme skončili. A môže si za to výlučne sám…
neviem, ci to rozdycha 🙁
Orange by si mal uvedomiť, že keď na pobočkách zamestnáva ľudí, čo nevedia nič a ešte aj to pobabru (stalo sa mi x krát),tak ľudia skúsia niečo iné…orange je jediná spoločnosť čo si hovory účtovala aj doteraz…raz si niekto hubu rozbije a Orange ľahko spadne, už teraz je tam dosť drahého a nelogické ho
Orange určite nie je jediná telekomunikačná spoločnosť, ktorá si účtuje poplatok za zákaznícku linku. Mal by si si najprv preveriť fakty, než napíšeš hlúposť.
Telekom má zdarma a O2. si účtuje 30 centov za celý hovor, hovoríme o informačnej linke s nie odbornej.. takže nepíšem hlúposť..
Nad jednou vecou by sa Orange mal zamyslieť namiesto zdražovania prečo tí ľudia volajú… voľakedy som volal raz za dva roky,teraz každý mesiac.. tí chlapci a dievčatá čo robia na pobočkách sú slabí alebo ešte slabší..ponuka Orange nezrozumiteľná, počas viazanosti zmeny..vraj ste verní, dostanete zľavu,o týždeň správa, že už platím menej a jednu sluzbu mi zoberú.. čistý chaos.. myslia si, že naozaj mám radosť keď tam volám,zabijem pol hodinu času pri muzike a chcem si pokecať??
Volám tam len keď musím, resp. chcem od nich niečo využívať. Nadštandardné vysoké spoplatnenie vnímam ako krok Orange-u PROTI svojim zákazníkom…
Bol som zakaznikom od ich vzniku, este ako Globtel, ale ked mi pred rokom svojvolne zmenili program (za udajne lepsi… menej dat, vyssia cena), preniesol som cislo ku konkurencii a jedine co lutujem, ze som to nespravil ovela skor.
Vzivote na viazanost v tejto blbej krajine plnej takych hovad ako su orange telecom o2…
Dlhodobo nespokojny nemam vela dovodov zostavat… A ked mi najblizsie niekto od nich zavola s ponukou poviem, nech mi zavolaju na moj druhy mobil a zlozim. Si zalozim WhatsApp kvoli Orange? Co uz im uplne hrabe?