Počas pandémie COVID-19 sa v Európe a Spojených štátoch amerických značne zaužívali služby rozvozu nákupov do domácností. Išlo o čerstvý segment trhu, ktorý umožnil vznik mnohých startupov. Tie mali z dodávok potravín len v poslednom štvrťroku získať až 3,1 miliardy amerických dolárov, čiže približne 2,6 miliardy eur, píše TechCrunch.
Ľudia však bežne nechodia do obchodov len po potraviny, ale aj iné rôzne produkty, ktoré ich potreby vyžadujú. Toto je niečo, čo si nepochybne pred svojím vznikom uvedomil nemecký startup Arive, ktorý vám ku dverám donesie prakticky čokoľvek, dokonca aj nový smartfón, a to v priebehu len 30 minút. Startupu sa v počiatočnom financovaní podarilo získať až 6 miliónov eur, a to od spoločností ako 468 Caputal, La Famiglia VC či Balderton Capital.
Technológie, kozmetika i móda
V regáloch Arive nájdete azda všetky známe značky z rôznych oblastí, vrátane fitness, kozmetiky, osobnej starostlivosti, domácich potrieb, technológií či módy. Zákazníkom stačí otvoriť aplikáciu, objednať potrebný tovar a počkať na kuriéra, ktorý by mal na bicykli doraziť do pol hodiny.
Je teda zrejmé, že zakladatelia startupu myslia aj na životné prostredie, pričom záruka 30-minútovej lehoty znamená, že nepotrebuje udržiavať tak veľké množstvo pobočiek, čo značne redukuje náklady na infraštruktúru.
„Zatiaľ čo priestor pre extrémne rýchle doručovanie potravín je čím ďalej viac preplnený, niektoré značky, ktoré obľubujeme, sú stále zaseknuté v schéme 3-dňového doručovania. Pre dnešných spotrebiteľov, ktorí nemajú dostatok času, je to príliš dlho,“ povedal Maximilian Reeker, spoluzakladateľ Arive.
Arive udržiava priamu spoluprácu s výrobcami
Spoločnosť ďalej deklaruje, že udržiava priamu spoluprácu s výrobcami, a teda sortiment nepochádza od žiadnej neoverenej tretej strany. Svoju činnosť započala na pôde nemeckého mesta Mníchov, no aktuálne pôsobí už aj v Berlíne, Frankfurte a Hamburgu.