Ďalší škandál alebo dômyselná stratégia? Ak si ako užívateľ jedného z nových modelov iPhone 13 necháte vymeniť displej v opravovniach tretej strany, ktorí nedisponujú oficiálnou licenciou alebo nie sú priamo prepojení so spoločnosťou Apple, podstupujete riziko znefunkčnenia technológie Face ID, informuje server MacRumors.
Apple a jeho politika ohľadom opráv realizovaných prostredníctvom tretích strán sa v minulosti vystavili značnej kritike, no aj tak sa nič nezmenilo. Dokonca aj dnes, keď si necháte vymeniť displej alebo fotoaparáty, Apple vás upozorní, že používate neoriginálne komponenty.
Spoločnosť sa obraňuje tým, že tieto upozornenia pomáhajú k lepšej informovanosti zákazníkov a sú súčasťou komplexnejšieho plánu na zabezpečenie toho, aby si užívatelia nechávali opravovať svoje zariadenia v certifikovaných servisoch.
Túto politiku americký gigant uplatnil aj pri tohtoročných modeloch iPhone 13, čo dokazuje napríklad aj nové video od Phone Repair Guru.
Displej nijak nesúvisí s Face ID
Ako sme spomenuli vyššie, výmenou displeja v neoficiálnom servise podstupujete značné riziko znefuknčnenia Face ID, čiže snímania tváre. Platí to aj napriek tomu, že displej ako taký neobsahuje žiadne komponenty potrebné pre správnu funkcionalitu tejto technológie. Všetky potrebné komponenty sú totiž uložené priamo v zariadení, respektíve výreze.
Platí to dokonca aj v tom prípade, kedy je displej nahradený panelom dedikovaným priamo pre iPhone 13. Vo videu môžeme vidieť, ako autor nahrádza dva displeje iPhone 13, pričom v oboch prípadoch bola technológia Face ID po ukončení procesu nefunkčná. Ak sa však do zariadenia implementuje pôvodný displej, respektíve displej, s ktorým smartfón prišiel, Face ID začne znovu fungovať.
V podstate to znamená len jediné – ak chcete vymeniť displej, musíte ísť do autorizovaného servisu, inak riskujete poškodenie zariadenia.