Osoby tešiace sa vysokej popularite na sociálnych sieťach si môžu zarobiť peniaze propagáciou rozličných produktov. Niektorí influenceri však spozorovaný obsah neoznačujú, čo sa dá považovať za nekalú praktiku vo forme skrytej reklamy.
Influenceri s veľkým počtom fanúšikov pritom dokážu prostredníctvom takejto reklamy zinkasovať nemalý obnos. V Nemecku však so skrytou reklamou nepochodia. Nemecký súd rozhodol, že influenceri musia príspevky jasne označovať ako reklamu, pokiaľ za ich zdieľanie dostali peniaze. Informuje o tom agentúra Reuters.
Pokiaľ ale hviezdy sociálnych sietí zverejňujú fotky a videá produktov bez nároku na honorár, príspevky ako reklamu označovať nemusia. Súd sa zaoberal tromi prípadmi populárnych osôb, ktoré pôsobia na sociálnej sieti Instagram.
Riešil napríklad fitness Influencerku, ktorá na Instagrame propagovala džem jednej nemenovanej značky. Súd uviedol, že tejto osobe malo byť zrejmé, že zverejňuje reklamu, keďže si za príspevok nechala zaplatiť.
Naopak, súd odmietol žalobu na televíznu moderátorku Cathy Hummelsovú, ktorú na Instagrame sleduje cez 640 tisíc ľudí.
Tá pre zmenu zdieľala fotku plyšovej hračky s odkazom na internetovú stránku jej výrobcu. V tomto prípade ale nedostala za jej propagáciu zaplatené, príspevok tak nemusela označiť ako inzerciu, uvádza Reuters.
Skrytú reklamu na Instagrame sa rozhodol riešiť aj britský Úrad pre hospodársku súťaž (CMA). S prevádzkovateľom služby, spoločnosťou Facebook, sa vlani dohodol na nových pravidlách, v rámci ktorých musia vplyvní používatelia platformy jasne uvádzať, ktorá firma im za jednotlivé príspevky platí.