Spoločnosť Facebook prekvapila novým smart produktom, ktorým však nie sú hodinky alebo ďalšia generácia obrazoviek Portal. Internetový gigant si vymyslel okuliare. Nazývajú sa Ray-Ban Stories a vznikli v spolupráci s firmou EssilorLuxottica, do ktorej portfólia značka Ray-Ban patrí.
Ray-Ban Stories budú dostupné v 20 prevedeniach. Záujemca si bude môcť vybrať z niekoľkých rámov (Wayfarer, Round a pod.) v rôznych farbách. Okrem toho si bude môcť zvoliť, či chce mať číre, tmavé, čiastočne zatmavené alebo napríklad polarizačné sklá.
Ray-Ban Stories vyzerajú ako akékoľvek iné okuliare tejto známej značky. Pri bližšom pohľade na ich rám si však všimnete dve kamery. Každá má rozlíšenie 5 Mpx. Vďaka týmto kamerám budú môcť ostatní ľudia vidieť svet „vašimi očami“. Aspoň tak nejak si to Facebook predstavuje.
Okuliare neobsahujú žiadny displej, o nejakej úrovni rozšírenej reality teda reč byť nemôže.
Pomocou okuliarov môžete fotografovať alebo natáčať videá s dĺžkou 30 sekúnd. Záznamovú techniku aktivujete dotykom/tlačidlom umiestneným na ráme okuliarov, poprípade hlasovým príkazom. Okolie bude o aktivite okuliarov informovať malá LED dióda.
Do okuliarov inžinieri natlačili čip Snapdragon, reproduktor a trojicu mikrofónov, ktoré by mali zabezpečiť kvalitné nahrávanie zvuku pri videách, počíta sa aj s hlasovými hovormi či prehrávaním hudby. Ray-Ban Stories budú pracovať s novou aplikáciou Facebook View (Android aj iOS).
Do aplikácie nahráte obsah z okuliarov, kde ho môžete upravovať a následne zdieľať na Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp a ďalšie sociálne siete.
O pripojenie k smartfónom sa stará Bluetooth 5 a WiFi 5, nabíjanie okuliarov prebieha cez špeciálne puzdro. Na jedno nabitie zachytia 50 krátkych videí, respektíve 200 fotiek. Spoločnosť tvrdí, že jej okuliare nie sú ťažké. Vážia len o pár gramov viac ako typické okuliare značky Ray-Ban.
Cena? 299 amerických dolárov. Ray-Ban Stories budú dostupné na trh v Austrálii, Kanade, Írsku, Taliansku, v Spojenom kráľovstve a USA.