O tom, že budúcnosť dopravy tkvie v elektromobilite ste už iste počuli. Celý proces prechodu z benzínových alebo naftových agregátov na elektromotory však nebude taký jednoduchý. Minimálne po finančnej stránke.
Dokazujú to západné krajiny, ktoré vo veľkom podporujú kupovanie automobilov na elektrický pohon. Záujemcovia môžu využiť dotácie či iné výhody pri kúpe ekologickejších elektromobilov. Tí, ktorí chcú ostať verní spaľovacím alebo zážihovým automobilom naopak musia počítať s výrazným zdražením pohonných hmôt.
Vyplýva to z informácií servera Hartvannederland, ktorý ukazuje, že situácia v Holandsku sa pre milovníkov vône benzínu zmenila na nepoznanie. „Liter benzínu na čerpacej stanici na diaľnici už stojí 2 eurá,“ informuje.
Priemerná cena za liter benzínu v krajine pritom dosiahla už 1,94 € za liter, čo je výrazne viac, než v okolitých krajinách. „V Belgicku za liter benzínu zaplatíte o štyridsať centov menej. Aj preto mnoho Holanďanov chodí tankovať do Belgicka,“ hovorí manažér jednej z čerpacích staníc na hranici s Belgickom.
Dvakrát drahšia ropa
Rastúce ceny benzínu a nafty sú tiež priamym dôsledkom drahšej ropy. Zatiaľ čo pred rokom bola ropa dvakrát lacnejšia kvôli koronakríze, tento rok dopyt po čiernom zlate rástol raketovým tempom. Podniky začali opäť vyrábať a ľudia začali opäť cestovať.
Holanďania, ktorí ostávajú verní spaľovacím motorom len krútia hlavou nad tým, do akých výšin vyletela cena benzínu. „Myslím, že veľké čerpacie stanice chcú zistiť, ako ďaleko môžu zájsť a spoliehajú sa pritom na svoju základňu verných zákazníkov,“ hovorí Paul van Selms zo spotrebiteľského združenia United Consumers.
Zdražovať chcú aj v ďalšie krajiny
Holandsko so zdražovaním nie je jediné. Podobný osud má čakať aj obyvateľov Nemecka, ktorí sa majú pripraviť na zvýšenie ceny za liter benzínu a nafty o približne 70 centov. Takýto nárast by ich taktiež prehupol nad magickú hranicu 2 € za liter.
Nemecko chce splniť vlastné ciele zamerané na zníženie skleníkových plynov a zdraženie pohonných hmôt má byť súčasťou tohto plánu.
a cim chcu tie ekologicke elektro auta dobijat ked uz im teraz siete kolabuju.
Dinamom na bicykli .. 😉
No špinavý ekokkti toto sme chceli.
Teraz nam brusel bude urcovat ceny, urcovat ake auta môžme kupovať, co za sracky musime do seba nechať napichat.
Tak nech nam zacne teda urcovat aj minimálnu mzdu ako je v holandsku nemecku.
To uz ne ze…!?
Nechytil som v článku súvislosť medzi zdražovaním nafty a benzínu a elektro automobilmi.
Nie elektromobilita,ale skurvená EÚ.
To ako v Nemecku pri ich platoch majú tak drahý benzín ako my? Ľudia zobuď te sa ….
V Rakusku je lacnejsi ako u nas a zarabaju trojnasobne. V zime ked bola u nas nafta 1.259, v Rakusku bola 1.099. Samozrejme OMV su o nejakych 10 centov drahsi, ale stale lacnejsi ako u nas. Zalezi aj od regionu. Jedine na dialniciach je palivo drahsie 1.60 – 1.80, ale zides z dialnice, zajdes 2-3 kilometre do nejakej dedinky a tam je uz lacna. Ked je u nas benzin 1.40, tak v rakusku nieco cez 1.20
A nebudeme hovoriť o kvalite rakúskej nafty a benzínu ….
Konecne sa to zacina obracat k lepsiemu.
Skapeme všetci bo EÚ je retadovana!
Normálny smrteľník na to nemá!
To bude ako s očkovaním.. nemôžu ťa donútiť a hlavne nás ktorý veľa peňazí na také blbosti nemáme
Zasa raz skúšajú, čo môžu. Stačí mesiac kúpiť naftu len na cestu do roboty a späť a okamžite pôjdu ceny dole, len to by ľudia nesmeli chodiť autom aj na záchod.
Aspoň neojebavajte. Ropa stojí 70€ / barel. Pred pár rokmi bola 160€ za barel a benzín stál 1.58€ u nás. To len tí ekoteroristi z eu parlamentu sú na hlavy postavený. Ďalšia vec, treba sa pozrieť akú mzdu majú Holanďania.
V holandsku je priemerny plat minimalne 3 x vyssi ako na slovensku, takze je tam nafta realne vyrazne lacnejsia ako na slovensku