Krátke videá s dĺžkou do 60 sekúnd už môžu na YouTube sledovať a zverejňovať aj slovenskí používatelia. Formát Shorts je priamou konkurenciou pre TikTok, novinku firma prvýkrát predstavila v septembri 2020 v Indii. V USA bola spustená tento rok v marci.
YouTube Shorts je tak relatívne mladým formátom, ktorý zatiaľ s aplikáciou TikTok nedokáže súperiť ani zďaleka. YouTube je však obrovskou a nesmierne populárnou platformou, čo môže krátkym videám pomôcť dostať sa do centra pozornosti divákov.
YouTube sa ale nebude spoliehať iba na prirodzený záujem zo strany divákov a tvorcov, pomôže si balíkom peňazí. Zástupcovia platformy už skôr oznámili, že začnú do pôvodného obsahu výrazne investovať.
Pre tieto potreby vznikol Fond na podporu videí Shorts, v ktorom sa nachádza 100 miliónov dolárov. Prostriedky slúžia na odmeňovanie autorov za najpútavejšie a najsledovanejšie videá vytvorené v krátkom formáte, informuje TechCrunch.
YouTube oznámil, že sa do odmeňovania tvorcov púšťa v týchto dňoch, prvé odmeny vyplatí v auguste. Fond by mal podľa aktuálnych plánov fungovať do konca roka 2022.
YouTube každý mesiac osloví 1000 autorov, ktorí získajú nárok na odmenu za tvorbu videí. Obdržať môžu od 100 do 10 000 dolárov mesačne. Výška odmeny bude závisieť od sledovanosti, interakcie, umiestnenia publika a ďalších faktorov.
YouTube chce odmeňovať čo najväčší počet tvorcov, preto bola minimálna výška odmeny stanovená na 100 dolárov. Autori sa však musia snažiť. Vyrobiť musia originálny a zaujímavý obsah. S videami, ktoré sa už skôr objavili na iných platformách, nepochodia.
Najmä na Instagrame môžeme natrafiť na videá, ktoré sa predtým objavili na TikToku. Recyklovaný obsah najčastejšie prezradí vodoznak aplikácie, kde bol pôvodne zverejnený. Autori si tiež musia dávať pozor, aby ich videá zodpovedali pravidlám pre komunitu YouTube a autorským zákonom.
Ak už ste nejaké to krátke video vyrobili a chceli by ste si niečo zarobiť, máte smolu. Fond bude podporovať autorov z 10 krajín: USA, Brazílie, Indie, Indonézie, Japonska, Mexika, Nigérie, Ruska, Južnej Afriky a Spojeného kráľovstva. Časom sa však podpora rozšíri na ďalšie trhy.
Autorom pôsobiacim na YouTube sa bežne vyplácajú odmeny za reklamy, ktoré sa v ich videách zobrazujú. Čím viac zobrazení reklama má, tým viac peňazí autor získa. Pred krátkymi videami Shorts ale YouTube reklamu zobrazovať nechce.
O odmeňovanie sa preto bude starať uvedený fond, ktorý v budúcnosti nahradí dlhodobý a škálovateľný program monetizácie, vysvetlil pre The Verge Neal Mohan, jeden z vedúcich zástupcov platformy YouTube.
na cely yt by som sa akurat tak vysral. Ohybanie pravidiel pre tvorcov a doslova buzeracia. A teraz sa snazia dohnat stratene.