Čínskemu Xiaomi sa so smartfónmi darí. Na európskom trhu predal v 2. štvrťroku najviac mobilných zariadení, čím odsunul Samsung na druhé miesto. Z pohľadu celosvetového trhu sa mu v 2. kvartáli zase podarilo prekonať Apple.
Xiaomi dodal na trh v 2. štvrťroku medziročne o 83 percent smartfónov viac. Ben Stanton z prieskumnej spoločnosti Canalys spresnil, že predaje smartfónov tejto značky stúpli o 300 % na trhu v Latinskej Amerike, o 150 % v Afrike a o 50 % v západnej Európe.
Zákazníci mali predovšetkým záujem o zariadenia nižšej a strednej triedy, ktoré sú cenovo dostupnejšie. Mimoriadne úspešný bol pre Xiaomi jún, ako ukazujú dáta výskumníkov z Counterpoint Research.
Oproti predchádzajúcemu mesiacu dodal výrobca na trh o 26 % smartfónov viac, čo mu stačilo na to, aby sa stal svetovou jednotkou. Aspoň v uvedenom mesiaci.
Xiaomi tak vôbec po prvýkrát prekonal v objeme predaja Apple aj Samsung. Smartfóny Xiaomi sa pritom nepredávajú na americkom trhu. Rast podporil záujem na domácom trhu v Číne a taktiež v Indii, kde sú dostupné lacné smartfóny série Redmi.
Firme pomohla aj pandémia, ktorá odstavila fabriku Samsungu sídliacu vo Vietname. Dostupnosť smartfónov Galaxy A na trhoch ako India bola čiastočne obmedzená. Šéf výskumu Tarun Pathak poukazuje na fakt, že spoločnosť Xiaomi dobre využila úpadok firmy Huawei.
Xiaomi vynakladá veľa úsilia na to, aby vyplnil medzeru na trhoch, kde bol Huawei a Honor úspešný. Ide najmä o Čínu, Európu, ale aj Stredný východ a Afriku. Či bude v svetovom rebríčku výrobcov smartfónov stúpať aj naďalej, ukážu najbližšie mesiace.
Značka Xiaomi vznikla v roku 2011 a do súčasnosti predala cez 800 miliónov smartfónov. Po 10 rokoch sa jej podarilo dostať na trhovú úroveň prestížnych výrobcov Samsung a Apple, s čím vo svojich začiatkoch možno ani nepočítala.
Úspech firmy stojí najmä na cenovo dostupných zariadeniach nižšej a strednej triedy. Vo vlajkovej kategórii sa (zatiaľ) presadiť neodkáže. Priemerná predajná cena smartfónov Xiaomi je v porovnaní so Samsungom o 40 percent nižšia, v prípade Apple je ich cena nižšia až o 75 percent.