Analytici zo spoločnosti Strategy Analytics vydali kvartálnu správu o európskom trhu so smartfónmi. Podľa ich odhadov má európsky trh nového lídra v predaji smartfónov. V 2. štvrťroku obsadil prvú pozíciu čínsky výrobca Xiaomi.
Výrobcovi sa Xiaomi sa podarilo prekonať Samsung a jeho smartfóny sa stali najpredávanejšími s podielom na trhu 25,3 %. Juhokórejskému konkurentovi odbehol len o kúsok. Samsung zákazníkom dodal 12 miliónov smartfónov, Xiaomi 12,7 milióna mobilných zariadení.
Samsung však zaznamenal medziročný pokles o 7 %. Predaje Xiaomi, naopak, citeľne vzrástli, a to až o 67,1 %.
Boris Metodiev, zástupca riaditeľa spoločnosti Strategy Analytics vysvetľuje, že úspech spoločnosti Xiaomi vychádza z obrovského dopytu po jej zariadeniach na trhoch v Rusku, Španielsku, v Taliansku a na Ukrajine. Smartfóny Mi a Redmi boli vyhľadávané vďaka výbornému pomeru medzi cenou a ponúkanou výbavou.
Samsung je v podstate jediným výrobcom z „top päťky“, ktorý v 2. štvrťroku zaznamenal oproti rovnakému obdobiu minulého roka pokles predaja. Strategy Analytics v tom vidí silnú konkurenciu v prémiovej triede zariadení zo strany Apple, ale aj aktivitu čínskych výrobcov v cenovo dostupnej kategórii.
Samsung podľa analytikov nedokázal zužitkovať ústup firmy Huawei z trhu so smartfónmi. Pôvodní zákazníci skôr presedlali na zariadenia konkurenčných značiek. Objem predaja ale pomáha udržiavať vydarená séria zariadení Galaxy A, ktorá obsahuje niekoľko nových modelov s 5G konektivitou.
Okrem Apple a Oppo sa do skupiny piatich najúspešnejších výrobcov predrala expandujúca značka Realme. V 2. štvrťroku predala v Európe 1,9 milióna smartfónov.
Výrobca Xiaomi tak môže byť so svojím výkonom nadmieru spokojný. Z pohľadu celosvetového trhu so smartfónmi mu patrí druhé miesto, z ktorého v druhom kvartáli vytlačil firmu Apple. Prvá priečka stále patrí Samsungu, ako uvádza júlový odhad analytickej spoločnosti Canalys.