Spoločnosť Counterpoint Research zverejnila aktuálny stav trhu s intelingentými hodinkami. Obecne sa celý segment tešil značnému nárastu, nakoľko sa počas druhého štvrťroku expedovalo o 27 % viac modelov smartwatch ako počas rovnakého obdobia v minulom roku.
Ak si smartwatch rozdelíme na drobnejšie skupiny, zistíme, že najväčšej popularite sa tešili smartwatch s cenovkou pod 100 dolárov. Táto kategória zaznamenala v druhom kvartáli medziročný nárast o až 547 %, píše GSMArena.
Samsung tretí, Garmin s najlepším výsledkom
Ako sú na tom jednotlivé spoločnosti? Samsung, ktorý nedávno predstavil čestvé Galaxy Watch 4 a Galaxy Watch 4 Classic, sa umiestnil na treťom mieste. Juhokórejský výrobca zaznamenal 43-percentný nárast v počte expedovaných inteligentných hodiniek, čo je viac než je priemerné tempo rastu. Juhokórejský výrobca pritom len nedávno zverejnil informáciu o tom, že nové Galaxy Watch 4 sa tešia enormnému zážitku. V predobjednávkach sa ich za 16 dní predalo viac, než za celý minulý rok.
Druhú priečku obsadil Garmin, ktorý sa v druhom kvartáli tešil 62-percentnému medziročnému nárastu. Pre výrobcu išlo o najúspešnejí kvartál v histórii. Nikdy predtým sa mu nepodarilo predať toľko smartwatch ako teraz.
Apple stále na vrchole
Na tróne stále sedí Apple. Počet užívateľov Apple Watch nedávno prekročil hranicu 100 miliónov, čo korešponduje s približne 28-percentým podielom spoločnosti na trhu. Najväčším zdrojom čísel pre Apple Watch sú Spojené štáty americké. Nachádza sa tu totiž viac ako polovica ich užívateľskej základne.
Čo sa týka samotných trhov, najväčším je Severná Amerika, ktorá je tesne nasledovaná Čínou. Ani jedna z týchto krajín však nie je najrýchlejšie rastúcim trhom pre smartwatch. Tento titul si pripisuje India, ktorej pripadá 6 % predaných smartwatch z globálneho hľadiska. Najobľúbenejšími voľbami sú inteligentné hodinky od Xiaomi, Realme a Oppo.