Pred časom sme sa dozvedeli, že YouTube na trhu v Európe testuje dostupnejší paušál s cenou 6,99 eur, v rámci ktorého získajú abonenti prehrávanie videí bez reklám. S novým typom predplatného experimentuje aj Spotify, nazýva sa Plus a stojí necelý dolár.
Podobne ako YouTube, aj Spotify uvádza, že novú možnosť len testuje v úzkej skupine používateľov a ešte nie je rozhodnuté, či sa dostane do bežnej spotrebiteľskej praxe. Spoločnosť to potvrdila pre server The Verge.
Spotify Plus je akýmsi hybridom medzi spoplatnenou a bezplatnou verziou najpopulárnejšej hudobnej služby. Ak očakávate, že vás tvorcovia za 1 dolár zbavia audio reklamy, sklameme vás. Reklama je v aplikácii stále prítomná.
Používateľ ale bude môcť preskakovať skladby bez obmedzení. Okrem toho si môže spustiť akúkoľvek konkrétnu skladbu. Preskakovanie singlov tak nie je obmedzené iba na vybrané albumy či zoznamy skladieb.
So štedrejšími benefitmi sa ani počítať nedá. Spotify Plus stojí len desatinu toho, čo štandardné predplatné Premium. V tomto prípade máme na mysli americký trh, kde stojí Spotify „v plnej poľnej“ 9,99 dolárov mesačne. U nás to je 5,99 eur.
Spotify má na konte cez 165 miliónov predplatiteľov a stále uprednostňuje rast používateľskej základne pred dosahovaním ziskov. Cenovo výrazne dostupnejší paušál Spotify Plus by mohol firme zabezpečiť prísun ďalších platiacich zákazníkov.
Tí náročnejší stále čakajú streaming v HiFi kvalite, ktorý hudobný služba predstavila vo februári tohto roka. Spustiť ho plánuje „neskôr v tomto roku“, medzičasom však žiadnu aktualitu k tejto téme nezverejnila. Stále nepoznáme dátum spustenia služby ani ďalšie podrobnosti.
Bezstratové streamovanie zvuku spoločnosť testovala už v roku 2017. Snáď sa na ceste k zákazníkom HiFi program zbytočne nezdrží.