V používateľskom prostredí a dvorných aplikáciách smartfónov Samsung sa už nejaký čas zobrazuje reklama, čo sa používateľom prirodzene nepáči. Počet a typ zobrazovaných reklám závisí od toho, v ktorej krajine sa zariadenia predávajú.
Asi najväčší počet reklám zobrazujú smartfóny Samsung na trhu v USA. Naopak, v európskych krajinách používateľov príliš neotravujú.
Na inzerciu ale môžu natrafiť v aplikácii Počasie, Zdravie, Pay a podobne. Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov umožňuje používateľom odhlásiť sa z prijímania marketingových informácií.
Teraz to vyzerá, že sa Samsung reklamného priestoru vo svojich aplikáciách zbaví nadobro, ako informuje Sammobile.
Potvrdiť to mal prezident mobilnej divízie Samsung Electronics TM Roh. Na internom online stretnutí so zamestnancami dostal otázku, prečo aplikácie Samsung obsahujú reklamy. TM Roh odpovedal, že reklamy z budúcich verzií aplikácií Pay, Počasie, Témy a ďalších zmiznú. Ďalej uviedol, že spoločnosť Samsung počúva spätnú väzbu od zamestnancov a používateľov.
Juhokórejský výrobca začne odstraňovať reklamy prostredníctvom softvérovej aktualizácie rozhrania OneUI. Firma však nešpecifikovala, kedy sa tak stane.
Samsung nie je jedinou spoločnosťou, ktorá vo svojich aplikáciách a smartfónoch zobrazuje na vybraných trhoch reklamu. Túto stratégiu si osvojili hlavne čínski výrobcovia, akým je napríklad Xiaomi. Ich úspech stojí predovšetkým na cenovo dostupných zariadeniach, kde sa dá prítomnosť reklám ako-tak chápať.
Pokiaľ si ale používateľ kúpi vlajkovú loď s vysokou cenou, mal by ste dostať čo najlepší zážitok z používania hardvéru a softvéru. Reklamné pútače v základných aplikáciách k tomu istotne neprispievajú.