Hoci je používateľské rozhranie One UI od Samsungu považované za jedno z najlepších, dokonalé určite nie je. V predinštalovaných aplikáciách, ktoré sú súčasťou tohto prostredia, sa zobrazujú reklamy, čo sa zákazníkom nepáči.
Minulý týždeň sme sa dozvedeli, že Samsung reklamy z predinštalovaných aplikácií odstráni. Uviesť to mal prezident mobilnej divízie Samsung Electronics TM Roh v odpovedi na otázku od jedného zo zamestnancov.
Teraz si už môžeme byť istí, že Samsung reklamné plochy zo svojich základných aplikácií skutočne pošle do zabudnutia. Výrobca to potvrdil pre server The Verge.
„Spoločnosť Samsung sa rozhodla ukončiť reklamy v proprietárnych aplikáciách vrátane Samsung Počasie, Samsung Pay a Samsung Témy. Aktualizácia bude pripravená neskôr v tomto roku.“
Podľa vyjadrenia by mal Samsung odstrániť reklamy zo všetkých predinštalovaných aplikácií. Postará sa o to aktualizácia prostredia One UI, ktorá bude dostupná ešte v tomto roku.
Počet a typ zobrazovaných reklám v základných aplikáciách Samsung závisí od toho, v ktorej krajine sa smartfóny a tablety predávajú. V európskych krajinách sa zobrazuje menej reklám, čo však neplatí o zámorských trhoch.
Reklamy v aplikáciách nezobrazuje iba Samsung. Prax si osvojili aj čínski výrobcovia, z pomedzi ktorých je najznámejším asi Xiaomi. V lacných smartfónoch sa dá prítomnosť reklám ako-tak akceptovať.
Nie je však úplne vhodné, aby inzercia v predinštalovaných aplikáciách otravovala niekoho, kto si zadovážil prémiový smartfón s cenou prevyšujúcou tisíc eur, napríklad.
Ako také reklamy v aplikáciách Témy, Počasie či Pay vyzerajú, vidíte v texte. Príklady zverejnil web 9to5google.