Asi vás to neprekvapí, no obsahový formát známy ako Príbehy sa môže čoskoro objaviť v ďalšej aplikácii. Tentokrát je na stole TikTok, od ktorého konkurenti pre zmenu odpozerali funkciu krátkych, vertikálne orientovaných videí (Reels, Shorts a pod.).
Príbehy na TikToku si ako prvý všimol Matt Navarra. Predstavitelia aplikácie neskôr pre server The Verge potvrdili, že funkciu testujú v úzkej skupine ľudí na trhoch mimo USA.
Ako budú príbehy na TikToku fungovať? Presne tak, ako si myslíte. Po ich zverejnení z platformy zmiznú po 24 hodinách. Používatelia môžu na príbehy reagovať a komentovať ich. Rovnako ako na Instagrame, príbeh si zobrazia ťuknutím na profilovú fotografiu používateľa.
Všetky zverejnené príbehy od osôb, ktoré na TikToku sledujete, sa zobrazia v posúvateľnom bočnom paneli. Obsahovať môžu titulky, hudbu, text a ďalšie prvky. Predstavitelia platformy hovoria o „novom spôsobe interakcie“ alebo o „obohatení zážitku z používania aplikácie.“
TIkTok príbehy len testuje. Zatiaľ teda nie je isté, či sa stanú pevnou súčasťou aplikácie. S ohľadom na konkurenciu by sme to ale očakávali.
Príbehy sú akýmsi spoločným prvkom väčšiny známych aplikácií so sociálnymi funkciami. Pôvodný formát, ktorý v roku 2013 vymyslel Snapchat, postupne prevzali Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn, Pinterest a ďalšie aplikácie.
Trendu sa chopil aj Twitter, jeho príbehy sa nazývali Fleets. Po 8 mesiacoch od spustenia ich ale zo svojej aplikácie odstránil.