V aplikácii Instagram sa stále nachádza dosť voľného miesta, kde by sa dali umiestniť reklamy. Vlastník aplikácie, spoločnosť Facebook, plánuje tento priestor využiť naplno. Firma pre server TechCrunch potvrdila, že testuje nový inzertný formát.
Kde sa môžu ďalšie reklamy na Instagrame zobrazovať? Tvorcovia si vybrali sekciu Obchod, ktorá v spodnej lište nahradila obľúbenú kartu Aktivita (ikona srdca). Inzercia bude mať podobu samostatného obrázka alebo takzvaného carouselu, v rámci ktorého sa zobrazia dve, tri alebo rovno desať fotiek propagovaného produktu v jednom slede.
Samozrejme, ťuknutím na fotku inzerovaného tovaru môže používateľ okamžite prejsť k nákupu, poprípade bude presmerovaný na e-shop zadávateľa reklamy. Nie je prekvapením, že Facebook špekuluje s ďalšími reklamami. Z Instagramu mu prichádza značná časť príjmov a jeho komerčný potenciál chce využiť na maximum.
Len pred necelými dvoma mesiacmi Facebook „obohatil“ inzerciou aj formát krátkych videí Reels, ktorý sa jej aspoň chvíľu úspešne vyhýbal.
Instagram reklamy v obchodnej sekcii iba testuje. V najbližších mesiacoch ich sprístupní vybraným inzerentom z USA, následne by mala prebehnúť expanzia do ďalších krajín. Hoci ide o test, v tomto prípade si asi môžeme byť istí, že sa s nimi v budúcnosti stretneme.
Počet reklám, ktoré sa zobrazia jednotlivým používateľom, bude závisieť od toho, ako aplikáciu používajú a ako často cez ňu nakupujú. Softvérové algoritmy budú vyhodnocovať správanie spotrebiteľov tak, aby bolo zobrazovanie reklamného obsahu vyvážené.