Ak ste sa niekedy hrabali v nastaveniach mobilnej aplikácie Facebook, viete, že nie sú zrovna najprehľadnejšie. Facebook sa preto rozhodol stránku s nastaveniami prepracovať.
Nový dizajn stránky s nastaveniami v mobilných aplikáciách po novom obsahuje 6 hlavných kategórií. Do týchto kategórií tvorcovia zoskupili všetky nastavenia, ktoré s nimi súvisia.
V súčasnej podobe obsahujú názvy jednotlivých kategórií dodatočný popis, ktorý vysvetľuje, čo sa v danej kategórii nachádza. Facebook v novej podobe nastavení tieto doplňujúce texty odstránil.
Facebook zmeny nevykonal len tak, pomohol si výskumom. Jeho cieľom bolo stránku s nastaveniami upraviť spôsobom, aby nemusel používateľ čeliť prílišnému kognitívnemu zaťaženiu. Inými slovami, navigácia v používateľskom rozhraní má byť efektívnejšia, jednoduchšia a príjemnejšia.
V praxi to skôr vyzerá tak, že Facebook všetky nastavenia len poprehadzoval, čo znamená, že sa budete musieť znovu naučiť, kde sa konkrétne nástroje nachádzajú. Pozitívom týchto zmien je, že sa priamo v nastaveniach nachádza skratka pre priamy prístup ku kontrole nastavení súkromia.
V tejto časti môžete spravovať nastavenia polohy, viditeľnosť zdieľaného obsahu a ďalšie prvky, ktoré sa týkajú súkromia a ochrany osobných údajov. Redizajn nastavení prebieha postupne, od 4. augusta. Týka sa mobilných aplikácií pre Android a iOS, ako aj aplikácie FB Lite a mobilného webového rozhrania sociálnej siete.