Nabíjanie je pri elektromobiloch jedným z najväčších pozítiv a zároveň aj negatív. Do prvej skupiny možno zaradiť predovšetkým cenu a ekologickosť, do druhej zase čas. Nabíjanie predsa len niečo trvá, a aj keď je lacnejšie, rozhodne nie je také pohodlné ako tankovanie pri autách so spaľovacím motorom, ktoré zvyčajne trvá len pár sekúnd. Nová technológia od čínskeho koncernu GAC však situáciu výrazne mení.
Automobilka Aion, ktorá funguje pod záštitou GAC, začiatkom tohto roka dokončila vývoj vlastnej grafénovej batérie, informuje server Electrek. Elektromobil, ktorý táto batéria poženie, má byť schopný ponúknuť skutočne dych vyrážajúce kapacity. Dojazd má dosahovať 1 000 km, pričom celková životnosť má dosahovať až 1 000 000 km. Kedy sa takého elektromobilu dočkáme? Ako prvý si batériu osvojí model Aion V, ktorý sa začne predávať už v septembri. Tu však prekvapenia nekončia.
Z 0 na 80 % batérie len za 8 minút? Vraj áno
Počas podujatia Technology Day, ktoré sa konalo 27. júla, čínska spoločnosť ukázala svojú novú technológiu rýchleho nabíjania, ktoré prichádza v dvoch verziách – 3C a 6C. Technológia 3C umožňuje nabitie elektromobilu z 0 na 80 % v priebehu 16 minút a z 30 na 80 % v priebehu len 10 minút. Technológia 6C je ešte rýchlejšia, nakoľko dokáže batériu nabiť z 0 na 80 % za 8 minút. Pri nabíjaní z 30 na 80 % je to ešte menej, konkrétne 5 minút.
Demonštrácia technológie ukázala, že pri 80 % sa batéria stále nabíjala výkonom až 481 kW. Pochopiteľne, tak vysoká hodnota vzbudzuje vážne obavy ohľadom dopadu na životnosť batérie. Automobilka však deklaruje, že ak bude nabíjanie prostredníctvom technológie 6C prebiehať pri izbovej teplote, životnosť batérie by mala dosahovať 1 000 000 km.
Aion V ponúkne dojazd 500 a 1 000 km
Ako už bolo spomenuté vyššie, prvýkrát sa nová technológia objaví v modeli Aion V, ktorý debutuje v septembri. Dorazí v dvoch prevedeniach, pričom verzia s 3C ponúkne dojazd 500 km a verzia 6C až 1 000 km.
Ak sa automobilke skutočne podarí dodržať slovo a uvedené špecifikácie budú platné aj v septembri, konkurenčné firmy budú mať čo robiť, aby sa jej vyrovnali. Ostávame zvedaví.
Kdejakí propagátori elektromobilov(veľmi znalý) sa rozplývajú nad niektorými modelmi,najnovšie Ionic5 väčšinou na českých portáloch a odrazu kde sa vzal tu sa vzal tento takmer zázrak:No sem s tými recenziami páni!
Ak to je pravda, tak super. Ale s kupou „elektroauta“ treba vyckat este 5 rockov.
A teraz spat z vlhkeho sna do reality… Nikde na svete neexistuje taka verejna nabijacka s takym prikonom. Ak by aj existovala, cena 1kwh bude neumerne draha. Zaroven neexistuje ze na slovensku elektricka siet utiahne aspon 1% elektromobilov ak by sa v danom momente nabijali naraz. Cele je to len vlhky sen. Dokonca aj litium-ionove baterie zvladnu taky nabijaci vykon, ale je dovod preco sa to nerobi. Je to cele len marketingovy tah na frikulinov, ktori sa nehaju na takuto blbost chytit.
Staci sa porozpravat s energetikmi na temu pripravenost elektrických rozvodov na elektromobilitu, pripravenost elektrarni na napor,ktory nabijanim budeme produkovat a frikulini by mozno pochopili ze cela tato cesta elektrifikacie je uplne mimo reality.
A čo je podľa vás správnym riešením? Ako by ste sa vysporiadali s CO2?
Zacal by som v prvom rade regulaciou odpadu produkovaneho fabrikami MIMO krajin EU, ktore daleko viac znecistuju ovzdusie ako automobily so spalovacimi motormi.
Zaroven by som urcite nepresadzoval elektriku takymto sposobom, kedze krajiny EU su tlacene do znizovania vyskytov jadrovych a uholnych elektrarni, ale alternativne zdroje elektrickej enegie nepokryvaju ani 10% celkoveho zisku energie oproti tymto dvom spominanym zdrojom.
Takze ide vlastne o taku schizofreniu lebo na jednej strane sa maju obmedzovat zdroje elektrickej energie a na druhej strane ideme tlacit primarny dopravny prostriedok zavisly na tychto zdrojoch. V EU totiz ani len naznakom logicky nerozmyslaju. Ak by totiz niekto mal paru o tom co ideme robit, tak by sa najprv presne zamysleli nad tym ako inac produkovat zdroje energie bez prehnanych nakladov inac ako jadrovou energiou zaroven v sulade s ekologickymi poziadavkami ake EU hroti.
Ak to je naozaj pravda čo tu píšu resp čo uvádza výrobca, tak v takomto prípade by som kúpu elektromobilu aj reálne zvažoval!!!
Ešte by ma zaujímalo, kde doma zoženiem 481 kW 😁 veď to mi vyrazí všetky poistky v dome.. 🤣🤣🤣
Ked slovensko prejde na elektroauta tak bude treba postavit dalsich 5 jadrovych elektrarni ako v bohuniciach a kde ? Rozvodna siet nieje na taky odber stavana
Dalsie taraniny.