Bývalí raketoví inžinieri spoločnosti SpaceX sa rozhodli rozbehnúť vlastný projekt. Výsledkom ich spolupráce má byť elektrický čln, ktorý sa bude predávať za poriadne mastnú čiastku, a to vo výške 300 tisíc dolárov (cca 252 tisíc eur). Inžinieri budú pracovať pod záštitou startupu Arc, ktorý mal pre elektrický čln vyzbierať 4,25 milióna dolárov (cca 3,6 milióna eur).
O aký čln pôjde? Prvým modelom bude model Arc One, ktorý by sa mal na trh dopracovať koncom tohto roka, píše Business Insider. Čln bude dlhý približne 7 metrov a navrhnutý tak, aby dokázal vyvinúť maximálnu rýchlosť takmer 65 km/h. Bude vybavený 200 kWh batériou, ktorý by mala na jedno nabitie vystačiť na približne 3 až 5 hodín. Celkovo má čln byť schopný naraz prepraviť až 10 pasažierov.

Šéf startupu je jediným členom tímu, ktorý predtým nepracoval v SpaceX
CEO startupu je Mitch Lee. Zároveň ide o jediného člena tímu, ktorý predtým nepracoval pre SpaceX. Arc založil spolu s Ryanom Cookom, ktorého spoznal na vysokej škole. Cook v roku 2013 opustil svoju pracovnú pozíciu v Boeing a následne po dobu celých 7 rokov pracoval ako inžinier v spoločnosti SpaceX. Hlavný inžinier startupu, Kevin Wollscheid, pracoval pre SpaceX 6 rokov.

Arc sa musí vysporiadať so silnou konkurenciou
Arc však nie je jediným hráčom na trhu. Musí sa vysporiadať so silnou konkurenciou zo strany švédskeho startupu X Shore. Ten začal elektrické člny predávať ešte v marci, a to za 329 tisíc dolárov (cca 277 tisíc eur). Vo Švédsku pritom pôsobí aj spoločnosť Candela, ktorá vyrába elektrické člny schopné plachtiť tesne nad vodou.
V tejto chvíli toho o Arc One veľa nevieme. Arc však uvádza, že prípadní záujemcovia si budú môcť čln rezervovať zaplatením zálohy vo výške 1 000 dolárov. Dodáva, že táto záloha bude plne vratná.