Elektromobilita je aktuálnou témou, ktorú rozoberajú krajiny po celom svete. Intenzívne sa o nej debatuje aj v Európskej únii, ktorá chce byť lídrom v ekologickom zmýšľaní. Nie vždy sa im to však podarí, o čom svedčí aj prípad ministerky zdravotníctva v Brandenbursku, Ursuly Nonnemacherovej.
Ministerka, ktorá má k dispozícii elektromobil sa rozhodla, že ho na služobnej ceste nevyužije. Namiesto toho siahla po benzínovom Volkswagen Passat. Možno si hovoríte, že bol malý alebo nepohodlný. Nie. Bála sa krátkeho dojazdu.
Ministerka pritom nemala k dispozícii akýkoľvek elektromobil, ale rovno Audi e-tron s deklarovaným dojazdom 350 kilometrov na jedno nabitie. To je dosť na to, aby zvládol cestu z Potsdamu do Ravensbrücku a späť, ktorá sa podľa zvolenej trasy vie natiahnuť na 270 kilometrov.
Aby toho nebolo málo, po ceste sa nachádza perfektná infraštruktúra nabíjacích staníc, ktorá dokáže elektromobil veľmi rýchlo nabiť do plna.
Audi odporúča: Batériu nabíjajte len do 80 %
Pre elektromobily a pre Audi zvlášť to teda nie je úplne ideálna reklama. Automobilky totiž stále bojujú s dojazdom, ktorý pre mnohých potenciálnych zákazníkov nie je dostatočný. Olej do ohňa prilial aj generálny riaditeľ Markus Duesmann, ktorý ľuďom odporučil, aby batériu nabíjali len do 80 %. Ako dôvod uviedol ochranu jej životnosti.
Je evidentné, že výskum a vývoj elektromobilov napreduje enormnou rýchlosťou. Len pred pár rokmi by sme s tak bohatou ponukou vozidiel od rôznych automobiliek ani nepomysleli a dnes je to realita. Očividne však ešte nie sú dostatočne ďaleko na to, aby ich bez výčitiek používali aj najvyšší činitelia.
s takym dojazdom a zivotnostou si to mozu strcit do riti
Baterkové autá sú omyl. Vodík je odpoveď.