Experti z analytickej spoločnosti Canalys zhodnotili pomery na globálnom trhu so smartfónmi v období 2. štvrťroka 2021. Ich odhad ukazuje, že čínskemu výrobcovi Xiaomi sa podarilo zvýšiť svoj podiel na trhu. A to až tak, že Apple odsunul na 3. miesto.
Canalys uvádza, že v 2. štvrťroku 2021 dodali výrobcovia na trh o 12 percent smartfónov viac než v rovnakom období minulého roka. Oživenie trhu analytici spájajú s rozšírenou dostupnosťou vakcín proti COVID-19 a uvoľneniu pandemických opatrení.
Spoločnosť Samsung sa dokázala udržať na najvyššej priečke s podielom 19 percent na globálnom trhu so smartfónmi. Oproti Q2 2020 dodal juhokórejský výrobca na trh o 15 percent smartfónov viac. Na druhom mieste sa ocitlo čínske Xiaomi, a to vďaka ohromnému medziročnému rastu.
Dodávky smartfónov tejto značky stúpli medziročne o enormných 83 percent. Vedúci výskumu Ben Stanton spresnil, že dodávky čínskej spoločnosti Xiaomi sa zvýšili o 300 % na trhu v Latinskej Amerike, o 150 % v Afrike a o 50 % v západnej Európe.
Ben Stanton ďalej uviedol, že Xiaomi nielenže rastie, ale aj rozvíja svoj obchodný model. V prémiovej kategórii smartfónov sa výraznejšie nepresadzuje, väčšinu z jej dodávok tvorili zariadenia nižšej a strednej triedy, ktoré sú cenovo dostupnejšie.
V porovnaní so Samsungom je Xiaomi o 40 % lacnejší
V porovnaní so smartfónmi Samsung sú tie od Xiaomi v priemere o 40 % lacnejšie, prípade Apple sú dostupnejšie o 75 %. V prémiovej kategórii čelí Xiaomi tvrdej konkurencii rovnako čínskych značiek Oppo a Vivo. Títo výrobcovia zvyšujú svoj podiel na trhu intenzívnymi marketingovými stratégiami, hodnotí Canalys.
Trhový podiel spoločnosti Apple zostáva na približne rovnakej úrovni. Obhospodaruje 14 % trhu. Medziročný rast dodávok je kozmetický, stúpol o 1 %.
Hoci sú čísla zaujímavé, ide o predbežný odhad. Údaje sa môžu po vydaní finálneho reportu zmeniť. Napriek tomu to vyzerá, že spoločnosť Xiaomi môže byť so svojim pôsobením na globálnom trhu v poslednom roku naozaj spokojná.