TikTok je v súčasnosti najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou, ktorú si aj v našich končinách obľúbili najmä mladiství. Sieť je taká úspešná, že sa ju snaží napodobniť aj konkurencia, hlavne Instagram.
TikTok je zameraný na videá. Presnejšie, na krátke videá. Tvorca má 60 sekúnd na to, aby svojim divákom ukázal v jedom videu všetko, čo chce. Komu 1 minúta nestačila, môže sa radovať. Sociálna sieť dovolí nahrávať videá až s 3-násobnou dĺžkou.
Formát TikTok testuje od decembra minulého roka, a to v úzkej skupine tvorcov, pripomína XDA. Test očividne dopadol dobre. Sociálna sieť vo svojom blogu informuje, že dlhšie videá sprístupňuje všetkým použivateľom.
Nový 3-minútový formát bude k dispozícii používateľom z celého sveta v priebehu najbližších týždňov. Aplikácia na dostupnosť dlhší videí upozorní notifikáciou.
Produktový manažér TikToku Drew Kirchhoff okrem iného uviedol, že od autorov často počúva, že by chceli viac času na natočenie svojich videí, či už ide o varenie, komediálne scénky alebo návody na líčenie.
Zo strany TikToku ide o dobrý krok. Dlhšími videami dokáže lepšie konkurovať iným video platformám, napríklad YouTube. Zároveň si zabezpečí náskok pred ostatnými aplikáciami s krátkymi videami, menovite Instagram Reels a podobne.
Teraz si len počkáme na to, kedy Instagram taktiež predstaví „nové videá“ s dĺžkou 3 minút.