Vlastnenie elektromobilu sa často spája s nižšími prevádzkovými nákladmi, medzi ktoré patrí aj servis. Predsa len, menej pohyblivých súčiastok, menšia šanca, že sa niečo pokazí. Ak sa však niečo naozaj pokazí (a nemusí to byť nič veľké), môže vás to v peniazoch stáť Škodu Fábiu.
Presvedčil sa o tom aj jeden z majiteľov, ktorému sa na jeho Tesla Model 3 vyskytla malá porucha. Po tom, ako svoj elektromobil odviezol do autorizovaného servisu automobilky naňho čakala studená sprcha. Čo sa ale vôbec stalo? Donald Bone šoféroval Model 3 tak, ako bežne, keď zrazu narazil na niečo, čo ležalo na ceste. Elektromobilu sa poškodila jeho veľká batéria.
Po inšpekcii zo strany oficiálneho servisu jeho miestneho Tesla servisu ho čakala oprava za 13,5-tisíc eur (16-tisíc dolárov). To muža pochopiteľne prekvapilo, keďže pri tak malom poškodení čakal odhad vo výške maximálne niekoľko sto eur. Rozhodol sa preto, že Model 3 prevezie do ďalšieho miestneho servisu – Electrified Garage.
Tesla chcela takmer 23x viac peňazí
Mechanik Rich Benoit, ktorý okrem iného prevádzkuje aj vlastný YouTube kanál „Rich Rebuild“, prišiel s jednoduchým a hlavne finančne prívetivejším riešením. David Bone vďaka šikovnosti mechanika ušetril vyše 15-tisíc dolárov. Oprava totiž stála „len“ 700 dolárov.
S chýbajúcimi mechanikmi, ktorí by boli dosť zruční, resp. vyškolení na to, aby dokázali opraviť moderné elektromobily musí mnoho zákazníkov, bohužiaľ, prijať extrémne vysokú cenu za opravu. Situácia iná nie je ani na Slovensku, kde sa zatiaľ oficiálny servis Tesly nenachádza.
Server Drivetribe pripomína príbeh, keď jeden zákazník Tesly musel zaplatiť 20-tisíc dolárov za výmenu batérie preto, lebo sa mu pokazila 2 mesiace po záruke. Neostáva nám preto nič iné ako veriť, že Tesla rozšíri svoju sieť servisov, s ktorými začnú rásť aj nezávislé servisy s výrazne nižšími cenami.