Spoločnosť Nothing, ktorú založil spoluzakladateľ OnePlus Carl Pei, predstavila svoj prvý produkt. Ide o plne bezdrôtové slúchadlá s aktívnym potláčaním hluku, odolnosťou voči vode a bezdrôtovým nabíjaním.
Nothing Ear (1) nie sú prekvapením. Už vo februári bolo známe, s čím plánuje firma vyrukovať. Carl Pei v novej firme využil rovnakú marketingovú stratégiu ako pri OnePlus. Informácie o produkte verejnosti servíroval postupne.
V priebehu posledných dvoch mesiacov prišlo do našej e-mailovej schránky 7 správ od hovorcu firmy, v ktorých krok po kroku odhaľoval vlastnosti nového príslušenstva. Nothing Ear (1) sú konečne predstavené, môžeme sa teda pozrieť na to, čo ponúkajú.
Bezdrôtové slúchadlá od Nothing určite oslovia, aspoň na prvý pohľad, svojim netradičným dizajnom. Puzdro aj slúchadlá samotné sú vyrobené z priehľadného plastu, vďaka čomu môže používateľ vidieť ich vnútorné komponenty.
Pekný dizajn je určite fajn, podstatnejšia je však špecifikácia. Jedno slúchadlo váži len 4,7 gramu a nachádza sa v ňom samostatný dynamický menič s priemerom 11,6 mm. Slúchadlá sa dajú ovládať dotykovými gestami. Zvládnu pozastaviť/spustiť prehrávanie, preskočiť skladbu alebo meniť režimy aktívneho potláčania hluku.
Pripojenie rieši štandard Bluetooth 5.2, podporuje kodeky SBC a AAC. Slúchadlá si rozumejú s iOS aj Android smartfónmi. Samozrejmosťou je aplikácia, v ktorej používateľ nájde ekvalizér, nastavenia dotykových gest, potláčania hluku alebo softvérové aktualizácie, pokiaľ budú v budúcnosti dostupné.
Aktívne potláčanie hluku pracuje v dvoch úrovniach. Dostupný je tiež režim priepustnosti, ktorý umožňuje počuť zvuky okolia bez toho, aby si používateľ slúchadlá zložil.
Nothing Ear (1) zvládnu na jedno nabitie reprodukovať hudbu 4 hodiny, respektíve 5,7 hodiny s vypnutým ANC. Ak zohľadníme nabíjanie v puzdre, celková výdrž dosahuje 34 hodín. Puzdro samotné sa nabíja cez USB-C konektor, poprípade bezdrôtovo. Prítomný je univerzálny štandard Qi.
Nothing Ear (1): Cena a dostupnosť
Slúchadlá si môže zákazník zadovážiť za 99 eur. Predávať sa budú v 45 krajinách vrátane Európy. Od 31. júla ich záujemcovia nájdu na oficiálnom webe výrobcu. Počiatočná dostupnosť bude obmedzená. Širšia dostupnosť je naplánovaná na 17. augusta.
Aj keď za spoločnosťou Nothing stojí známe meno technologického priemyslu, bez podporovateľov by nevznikla. Do firmy investovali YouTuber Casey Neistat, spoluzakladateľ platformy Twitch Kevin Lin, bývalý riaditeľ spoločnosti Nest a vynálezca iPodu Tony Fadell, šéf komunitného fóra Reddit Steve Huffman a pár ďalších nadšencov. Projekt podporil aj investičný fond materskej spoločnosti Google, Alphabet.
Carl Pei vo februári prezradil, že pri slúchadlách nezostanú. Predstaviť chcú viac produktov, pričom nemajú pochádzať iba z kategórie audio príslušenstva. O bezdrôtové slúchadlá je na trhu záujem, stávka na tento typ produktu preto nemusí byť zlá. Konkurencia je ale tvrdá. Uvidíme, ako sa bude firme dariť.