Ani výkonné, luxusné a drahé elektromobily Porsche Taycan nie sú dokonalé. Automobilka plánuje podľa informácií agentúry Bloomberg zvolať svoje moderné batériové vozidlá do servisov, dôvodom má byť problémový softvér.
Čo presne v elektromobiloch Porsche Taycan nefunguje správne? V priebehu mája spustil Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) vyšetrovanie, k čomu ho podnietili sťažnosti na neočakávanú stratu výkonu a následné prepnutie vozidiel do núdzového režimu.
Podľa Automotive News úrad zaznamenal 9 takýchto sťažností. Komplikácia sa týka vozidiel Taycan vyrobených v rokoch 2020 – 2021. Zdrojom problémov má byť sekundárna 12-voltová batéria, ktorá napája palubný počítač, displeje a ďalšie súčasti. Trakčná 800-voltová batéria je v poriadku.
Aj keď sa hovorí o batériách, kameňom úrazu má byť softvér, ktorý po chybe batérie deaktivuje celý elektrický systém a zabráni fungovaniu vozidla. Dobrou správou je, že nedošlo k žiadnej nehode alebo zraneniam posádky.
Engadget uvádza, že si úrady vyžiadali aj informácie o elektromobiloch Audi e-tron GT a RS e-tron GT. Hoci ide o autá inej značky, disponujú podobným elektrickým pohonným ústrojenstvom ako Porsche Taycan. Automobilka je pripravená s úradmi spolupracovať s cieľom problém čo najskôr vyriešiť.
Porsche Taycan je prvým čistokrvným elektromobilom známej nemeckej značky, predstavila ho v roku 2019. Zákazníkov vozidlo zaujalo, predaje sa v prvom štvrťroku 2021 takmer vyrovnali predajom ikonického športového kupé Porsche 911, pripomína Bloomberg.
Pokiaľ by sa problém so softvérom vyriešiť nepodarilo, o čom však pochybujeme, Porsche Taycan by mohol byť, v najhoršom prípade, stiahnutý z trhu.
NHTSA začala v polovici minulého roka prešetrovať na základne sťažností aj automobilku Tesla. V tomto prípade boli dôvodom zlyhávajúce obrazovky palubného systému.