Online služba Netflix potvrdzuje, že plánuje expandovať do sveta videohier. Oznámila to v správe o hospodárskych výsledkoch adresovanej akcionárom. Po filmoch a seriáloch tak bude Netflix svojim predplatiteľom ponúkať aj hry.
Že sa niečo chystá, odhalila v priebehu minulého týždňa agentúra Bloomberg. Informovala, že Netflix prijal do svojich radov Mika Verdu, bývalého manažéra spoločností Electronic Arts a Facebook.
Netflix toho v správe pre akcionárov veľa neprezradil. Uviedol, že sa zo začiatku zamerajú na hry pre mobilné zariadenia. Tie budú zahrnuté do bežného predplatného, abonenti tým pádom nebudú musieť platiť nič navyše, pokiaľ si budú chcieť hry zahrať.
Žiadne ďalšie podrobnosti neexistujú. Zatiaľ nevieme, aké typy hier budú k dispozícii. Otázkou tiež je, ako sa dostanú k spotrebiteľom. Netflix ich môže streamovať podobne ako filmy a seriály, poprípade ich nejakou cestou ponúkne na stiahnutie priamo do zariadenia, ak proti tomu nebude mať nič Google alebo Apple.
Zameranie na nový typ obsahu môže Netflixu pomôcť prilákať nových zákazníkov. Rast služby, najmä na nasýtených troch, sa spomaľuje. Online gigant má už 209 miliónov predplatiteľov. Oproti minulému štvrťroku pribudlo len 1,5 milióna nových členov, čo je jeden z najnižších prírastkov od roku 2016.
V 2. štvrťroku sa mu podarilo zvýšiť tržby o 19 percent, a to na 7,3 miliardy dolárov. Prevádzkové výnosy stúpli o 39 percent (na 1,8 miliardy dolárov) a čistý zisk dokonca o 88 percent (1,35 miliárd dolárov). Aj keď Netflix uvádza, že bude hry ponúkať v rámci štandardného predplatného pre filmy a seriály, „zadarmo“ byť nemusia.
Vzhľadom na dostupnosť nového obsahu môže cena predplatného stúpnuť. Nemusí sa to udiať hneď, v budúcnosti sa zvýšeniu cien pravdepodobne nevyhneme. Netflix neprezradil, kedy sa k hrám predplatitelia dostanú. Podľa predchádzajúcej správy by mohli byť k dispozícii už v budúcom roku.