Sociálna sieť Instagram už dávno nie je iba o fotografiách. S pribúdajúcimi rokmi sa postupne mení a transformácia bude pokračovať aj naďalej. Vo videu zverejnenom na Twitteri to naznačil šéf Instagramu Adam Mosseri.
Instagram nedávno začal testovať zmeny v zobrazovaní príspevkov na hlavnej karte. Takzvaný informačný kanál v rámci zmien predhadzuje používateľom viac odporúčaných príspevkov, ktoré algoritmus vkladá medzi príspevky od priateľov a stránok.
Nedávno tiež na Instagrame pribudla ďalšia reklama. Dostala sa do krátkych videí formátu Reels, ktoré používatelia zaznamenávajú v režime na výšku. Čo nás čaká ďalej?
Adam Mosseri uviedol, že Facebook, vlastník Instagramu, začne testovať nový typ videí na celú obrazovku, ktoré majú byť podľa jeho slov pohlcujúce, zábavné a primárne určené pre mobilné zariadenia. V tejto chvíli nie je známe, ako sa budú líšiť od IGTV videí, ktoré Instagram spustil pred 3 rokmi.
Šéf Instagramu zároveň dodal, že sa Facebook chystá v nasledujúcich mesiacoch experimentovať s viacerými vecami.
„Už nie sme aplikáciou na zdieľanie fotografií. Buďme úprimní, momentálne existuje naozaj vážna konkurencia. (…) TikTok je obrovský, YouTube ešte väčší a okrem toho tu je množstvo ďalších začínajúcich firiem“, povedal Mosseri.
Okrem videa by sa mali nové funkcie zameriavať na tvorcov obsahu, nakupovanie a zasielanie správ. Vzniknúť by mohlo niečo ako „exkluzívne príbehy“, ktoré by spadali pod nejakú formu predplatného, respektíve by sa zobrazovali tým používateľom, ktorí tvorcu finančne podporia.
Bližšie k produktom môžu spotrebiteľov dostať nové nákupné nálepky alebo možnosť objednať si propagovaný tovar priamo cez aplikáciu. Predstavitelia tiež plánujú uľahčiť komunikáciu medzi priateľmi, fanúšikmi a tvorcami.
Tento proces už odštartoval, Instagram začal spájať správy z Instagramu a platformy Facebook Messenger do jednotného celku. Neskôr sa k nim môže pridať aj WhatsApp, ktorý taktiež patrí Facebooku.
Nie je prekvapením, že sa Instagram snaží viac súperiť s aplikáciou TikTok. Analytici zo SensorTower vo svojej nedávno publikovanej správe zhodnotili, že TikTok sa v roku 2020 stal aplikáciou s najvyššími výnosmi. Status aplikácie s najvyššími tržbami si udržal aj v prvom polroku 2021.
Instagram by bol určite rád, keby v tejto aplikačnej hitparáde žiaril on a nie konkurencia. Či k tomu zmeny pomôžu, ukáže až čas.