Technologický gigant Huawei dnes prostredníctvom oficiálneho oznámenia vyhlásil, že uzavrel svoj doposiaľ najväčší kontrakt v automobilovom sektore. Ruku si podal s dodávateľom spoločnosti Volkswagen.
Huawei však neuvádza, s akým dodávateľom licenčnú dohodu uzavrel. Vzťahovať sa ale bude na použitie 4G technológií vo vozidlách vyrobených na produkčných linkách skupiny Volkswagen.
Huawei má v súčasnosti na konte viac ako 100 patentových licenčných zmlúv s výrobcami z Európy, USA, Japonska a Južnej Kórey. V rámci nich má byť vyrobených 30 miliónov vozidiel so zabudovanou technológiou od Huawei.
Spoločnosť v závere správy uvádza, že bude pokračovať v poskytovaní digitálnej konektivity ďalším vozidlám po celom svete s cieľom vytvoriť plne prepojený a inteligentný svet.
Pripojenie na internet nie je v moderných vozidlách ničím novým, spoliehajú sa naň najmä elektromobily. Je preto prirodzené, že sa výrobcovia automobilov zaujímajú o licencie na využívanie príslušných technológií.
Spoločnosti ako Nokia alebo Huawei sú držiteľmi veľkého množstva patentov, ktorými chránia svoje riešenia, inovatívne bezdrôtové technológie a ďalšie vynálezy. Pre Huawei je dohoda s dodávateľom Volkswagenu dôležitým úspechom.
Kvôli americkým sankciám Huawei prišiel o svoju inak silnú pozíciu na západných trhoch so smartfónmi. Dohoda s dodávateľom VW môže firme pomôcť straty vykompenzovať, keďže bude za využívanie licencovaných technológií od výrobcov áut inkasovať poplatky.
Aj keď sú témou budúcnosti 5G technológie, dohoda spoločnosti Huawei ukazuje, že automobilky majú naďalej záujem podporovať aj 4G riešenia, na ktoré sa v súčasnosti spolieha väčšina spotrebiteľov používajúcich mobilné zariadenia.
Na domácom trhu sa Huawei v automobilovom sektore naposledy predviedol v apríli. Automobilka Arcfox predstavila elektromobil s operačným systémom HarmonyOS a palubným rozhraním Huawei Hi. V jeho výbave nájdeme množstvo senzorov, LiDAR a, samozrejme, 5G modem. Ide o prvý automobil, ktorý využíva komplexne technologické zázemie od Huawei.