Nie je žiadnym tajomstvom, že Huawei na globálnom trhu upadá, za čo môžu predovšetkým sankcie zo strany Spojených štátov amerických. Na domácom trhu, v Číne, sa síce celkom držal, no aj tomu je po novom koniec. Jeho smartfóny v poslednom fiškálnom kvartáli stratili pozíciu v rebríčku piatich najlepšie predávaných značiek, píše server GSMArena odvolávajúci sa na údaje od IDC. Aktuálne sa tak zaraďuje medzi „ostatné firmy“.
Najlepšie sa v Číne predávali smartfóny značky Vivo, ktoré si pripísali 23,8-percentný podiel na trhu. Druhú priečku obsadilo Oppo s 21,1-percentným podielom a tretiu Xiaomi so 17,2-percentným podielom. Na štvrtom mieste sa umiestnil americký Apple, ktorý v sledovanom období predal 8,6 milióna zariadení, a tak si pripisuje stále veľmi slušný 10,9-percentný podiel. Posledné miesto v prvej päťke zaujal teraz už samostatný Honor. Oproti minulému roku však predal približne len polovicu smartfónov.
Výsledky spoločnosti Honor dokazujú stále sa zhoršujúcu situáciu Huawei
Práve čísla, ktoré Honor dosiahol v poslednom kvartáli, silno poukazujú na stále sa zhoršujúcu situáciu spoločnosti Huawei. Predbehla ju totiž už aj jej bývalá podznačka, ktorá ešte k tomu predala o polovicu menej zariadení ako pred rokom.
Pripomeňme však, že Huawei za posledný polrok nepredstavil žiadnu špičkovú vlajkovú loď, pomocou ktorej by dokázal späť prilákať zákazníkov. Situácia sa môže výrazne zmeniť v nasledujúcom kvartáli, nakoľko má spoločnosť už zajtra predstaviť rad Huawei P50.