Audio četovacia aplikácia Clubhouse prišla o svoju exkluzivitu. V máji ju tvorcovia sprístupnili pre platformu Android, vstup do aplikácie bol však aj naďalej podmienený pozvánkou. Ani to už neplatí. Aplikácia je dostupná pre všetkých.
Predstavitelia služby vo svojom blogu uvádzajú, že systém pozvánok bol dôležitou súčasťou ranej histórie aplikácie. Ďalej informujú, že Clubhouse je teraz otvorený pre všetkých a je pripravený začať svoju ďalšiu kapitolu.
Tvorcovia už skôr avizovali, že aplikáciu sprístupnia všetkým záujemcom. Udiať sa tak malo niekedy cez leto, sľub teda dodržali.
Na čakacej listine sa v súčasnosti nachádza 10 miliónov záujemcov, ktorým sa aplikácia postupne sprístupní. Clubhouse zároveň predstavil nové logo (tit. foto.) a ikonu aplikácie, ktorú stvárňuje Justin „Meezy” Williams.
Tím stojaci za aplikáciou Clubhouse sa od začiatku roka rozrástol z 8 na 58 ľudí. Počet diskusných miestností stúpol z 50 tisíc na takmer pol milióna. Aplikácia minulý týždeň zároveň spustila Backchannel, vlastný systém pre odosielanie priamych správ.
Od uvedenia funkcie stihli používatelia cez Backchannel odoslať viac ako 90 miliónov správ. Priemerný používateľ strávi v aplikácii Clubhouse viac ako jednu hodinu denne. Veľké percento sa podľa tvorcov do rozhovorov aj zapája, nie sú teda iba pasívnymi poslucháčmi.
Clubhouse vo svojich začiatkoch zaznamenal malý ošiaľ. Popularitu pomohli pozdvihnúť známe osobnosti, do aplikácie sa pripojil napríklad Elon Musk. Do mája 2020 mala aplikácia len 1 500 aktívnych používateľov, po pár mesiacoch počet aktívnych používateľov prekonal miliónovú métu. Aplikácia je na trhu dostupná od apríla 2020.
Aplikácia pre Android a zbavenie sa systému pozvánok boli kľúčovými bodmi na ceste k ďalšiemu rastu. Aplikácii však medzičasom vyrástla konkurencia, napríklad Twitter Spaces. Uvidíme, ako si Clubhouse na trhu poradí. Všetko bude stáť a padať na záujme zo strany používateľov.
Aplikáciu pre Android si stiahnete TU, verziu pre iOS zase TU.