Rovnako ako Tesla, aj Apple v treťom štvrťroku 2021 prekonal všetky očakávania. Aj napriek stále pretrvávajúcej pandémii, ktorá predstavuje výrazné obmedzenia nielen pre technologickú sféru, dokázal americký gigant citeľne vylepšiť svoje finančné výsledky. Vďačí za to predovšetkým svojim smartfónom.
Apple v treťom fiškálnom kvartáli takmer zdvojnásobil svoj zisk. Konkrétne dosiahol výšky 21,7 miliardy amerických dolárov, čo v prepočte vychádza na 1,3 dolára na akciu. Reč je o až 93-percentnom medziročnom náraste, čo znamená, že gigant takmer zdvojnásobil svoj zisk. Jeho celkové príjmy v treťom štvrťroku dosiahli 81,4 miliardy dolárov, čo predstavuje 36-percentný medziročný nárast. Prekonal tak aj očakávania analytikov, ktorí predpovedali príjmy o výške 73,1 miliardy dolárov.
Takmer polovicu tržieb si pripisujú smartfóny iPhone
Spoločnosť v treťom kvartáli najviac zarábala zo svojich smartfónov, informuje server iMore. Finančný riaditeľ Apple, Luca Maestri, počas oznamovania finančných výsledkov prehlásil, že smartfóny iPhone v druhom kvartáli zarobili až 39,6 miliardy dolárov, a tak si pripisujú takmer polovicu z celkových príjmov za sledované obdobie. Pochopiteľne, veľký vplyv na toto číslo mal najnovší rad, iPhone 12.
A niet sa čo čudovať. Ľudia sú s novými smartfónmi spokojní. Dopyt po iPhone 12 je stále veľmi vysoký naprieč všetkým trhmi. Maestri tvrdí, že takmer v každej sledovanej geografickej oblasti bol zaznamenaný 2-ciferný nárast, čo sa jednoznačne podpísalo na konečnej sume. Apple úspechu iPhonov pripisuje lojalite zákazníkov, pod ktorú sa do veľkej miery podpisuje silný ekosystém. „Najnovší prieskum medzi spotrebiteľmi, ktorý v USA vykonala spoločnosť 451 Research, naznačuje, že spokojnosť zákazníkov pri rade iPhone 12 dosahuje 97 %.“
Apple zarábal aj zo služieb a iných produktov
iPhony boli a stále sú veľmi úspešnými produktmi, no pod dvojnásobný zisk sa nepodpisujú samé. Vyššie tržby boli zaznamenané aj v oblasti služieb a, pochopiteľne, pri iných produktoch, ktoré Apple predáva. V prípade služieb bol zaznamenaný 33-percentný nárast, v rámci ostatných produktov až 40-percentný nárast.