Super rýchly elektrický sedan Tesla Model S Plaid si prevezmú vybraní zákazníci už tento týždeň, 10. júna, počas podujatia organizovanom v kalifornskej továrni automobilky. Model S Plaid je podľa Elona Muska najrýchlejším sériovo vyrábaným autom.
Tesla mala v rukáve ešte jedno elektrické eso – Model S Plaid+. Rozdiel medzi štandardnou a „plus“ verziou predstavovala najmä úroveň dojazdu. Kým Model S Plaid zvládne na jedno nabitie batérie prejsť približne 628 kilometrov, verzia Plus sa mala dostať až na hranicu 837 kilometrov.
S dostupnosťou tejto verzie sa počítalo až v roku 2022, no teraz vysvitlo, že ju neuvidíme vôbec. Elon Musk na sociálnej sieti Twitter prezradil, že tento model zrušili. V tejto chvíli už nie sú na webe automobilky dostupné ani rezervácie pre túto verziu. Objednať si môže zákazník len prevedenia s dvomi (Long Range) alebo tromi elektromotormi (Plaid).
Koniec pre Model S Plaid+
Elon Musk v príspevku neprezradil, prečo presne Model S Plaid+ v Tesle zrušili. Ponúkol len svojské vysvetlenie, podľa ktorého nie je potrebný, keďže je štandardný Model S Plaid už sám o sebe dobrý. Portál Electrek ale zo šéfa automobilky Tesla vytiahol odôvodnenie, že dojazd väčší ako 400 míľ (približne 640 km) nie je nevyhnutný.
Podľa Elona Muska totižto vodiči v podstate ani neuskutočňujú jazdy dlhšie ako 400 míľ bez toho, aby sa potrebovali niekde zastaviť na toaletu, kávu alebo jedlo. Je pravdou, že väčšina vodičov si pri svojej bežnej agende (nákupy, cesta do práce a pod.) vystačí aj s podstatne kratším dojazdom.
Dlhší než priemerný dojazd by ale možno ocenili vodiči žijúci v krajinách s chladnejším podnebím. Nízke teploty a zimné podmienky znižujú efektivitu prevádzky elektromobilov, kapacita navyše by sa tak mohla hodiť. Okrem toho existujú psychologické aspekty.
Niektorí vodiči by vďaka vyššiemu deklarovanému dojazdu získali istotu, že sa so svojim elektromobilom dostanú skutočne všade, kde chcú, aj keď by v praxi dojazd cez 800 kilometrov nikdy nevyužili. Aspoň nie tak, aby prešli takúto vzdialenosť na jeden záťah.
Model S Plaid+ nebol lepší len vo vzdialenosti, akú dokáže na jedno nabitie prejsť. Bol aj o niečo rýchlejší, hoci sú rozdiely minimálne. Kým verzia Plaid zvládne šprint z nuly na stovku za 2,1 sekundy, model Plaid+ to mal stihnúť za čas (pod) 1,99 sekundy.
Tie najšialenejšie čísla tak zrejme zostanú doménou elektromobilu Tesla Roadster, ktorého finálnu podobu by sme mali spoznať niekedy v budúcom roku 2022.