Zostava tabletov iPad od Apple si naďalej udržiava silnú pozíciu na trhu, čo najnovšie ukazujú čísla výskumnej spoločnosti Counterpoint. Tablety iPad od Apple podľa nich v prvom štvrťroku 2021 ešte zvýšili svoj trhový podiel, uvádza 9to5mac.com.
Rok 2020 bol pre Apple z hľadiska predaja tabletov vydarený. Zákazníkom dodal o 33 percent tabletov viac než v roku 2019. Tempo si udržali aj v prvých troch mesiacoch aktuálneho roka.
Analytici z Counterpoint hovoria, že podiel spoločnosti Apple na globálnom trhu s tabletmi stúpol z 30 % v 1. štvrťroku 2020 na 37 % v rovnakom období tohto roka. Zo zvýšeného dopytu po tabletoch profitoval aj Samsung. Podiel jeho tabletov na trhu vzrástol zo 16 % (Q1 2020) na 20 % (Q1 2021). O 4 % si tiež polepšili tablety značky Lenovo.
Naopak, ostatní výrobcovia stratili alebo si polepšili len kozmeticky. Najviac utrpel asi Huawei, ktorý stráca podiel na trhu kvôli sankciám americkej vlády. Pod úspech značiek Apple a Samsung sa podpísali aj nové modely tabletov, ktoré títo výrobcovia stihli predstaviť a zároveň ich intenzívne propagovať, tvrdia analytici.
Najpredávanejším tabletom sa stal iPad 8, po ktorom nasleduje iPad Air 4. Cenovo dostupnejšie, respektíve základné verzie tabletov sa na celkových tržbách z ich predaja podieľali 56 percentami. Zaujali aj iPad Air a iPad Pro, ich podiel dosiahol bezmála 19 %.
iPad Pro s čipom M1 taktiež prijali spotrebitelia dobre. Brzdí ho však nedostatok polovodičových komponentov na trhu a problémy s výrobou Mini-LED obrazoviek. Counterpoint predpovedá, že predaj tohto modelu výraznejšie stúpne v 3. štvrťroku, po upokojení nepriaznivej situácie v dodávateľskom reťazci.