Výrobcovia smartfónov OnePlus a Oppo, patriaci do skupiny BBK Electronics Corporation, sa zlúčili. Začiatkom tohto roka obe firmy začali zdieľať centrá pre výskum a vývoj hardvéru. Pred dvomi dňami OnePlus oznámil, že vzájomnú integráciu ešte viac prehlbujú.
OnePlus a Oppo tak budú využívať rovnaké zdroje, tímy odborníkov a ďalšie kapacity potrebné pre rozvoj podnikania. Fúzia má firmám zabezpečiť vyššiu efektivitu prevádzky, vďaka čomu dokážu vytvárať ešte lepšie produkty s rýchlejšími a stabilnejšími aktualizáciami.
OnePlus je značkou, okolo ktorej je vytvorená pomerne lojálna komunita používateľov. Spoločnosť napríklad organizuje rôzne akcie, kde sa s fanúšikmi a zákazníkmi stretáva. Aktívna je tiež na svojom produktovom fóre, kde sa snaží reagovať na každú konštruktívnu spätnú väzbu.
Zlúčenie výrobcov OnePlus a Oppo prirodzene vyvolalo niekoľko otázok. Jedna už zodpovedaná bola – značky budú aj naďalej vystupovať samostatne. OnePlus bude pokračovať v uvádzaní produktov na trh a v ďalších aktivitách, ktorým sa doposiaľ venoval.
Druhý otáznik visel nad softvérom. Podobne ako hardvérové centrá, aj tie softvérové by mali po novom fungovať spolu. Šéf spoločnosti OnePlus Pete Lau na online fóre potvrdil, že globálne verzie smartfónov OnePlus neprídu o systém OxygenOS, ktorý je medzi spotrebiteľmi hodnotený veľmi kladne.
Obavy boli na mieste. Smartfóny OnePlus predávané v Číne bežia pod nadstavbou HydrogenOS. Ide v podstate o OxygenOS, len bez služieb a aplikácií Google. Používatelia z Číny uprednostňujú prešpekulované grafické nadstavby pred čistou formou operačného systému Android.
OnePlus však zašiel ďalej a začiatkom tohto roka začal na čínsky trh dodávať smartfóny s nadstavbou ColorOS od Oppo. Zákazníci z Európy sa teda nemusia obávať toho, že ich OnePlus v kontexte spojenia s firmou Oppo pripraví o obľúbený softvér.
OnePlus a Oppo budú v praxi fungovať ako Xiaomi a Redmi alebo niekdajšia dvojička Huawei a Honor. Prirodzene, vo vzdialenejšej budúcnosti sa môžu veci zmeniť. Oppo možno OnePlus pohltí úplne. Zatiaľ ale nič také nehrozí. Stratégia dcérskych značiek sa výrobcom zrejme vypláca, keďže nejde o ojedinelú záležitosť trhu.
Aktuálna cena modelu OnePlus 9 Pro