Vo februári server The Information priniesol správu, podľa ktorej spoločnosť Facebook pracuje na vlastných inteligentných hodinkách. Existenciu projektu vtedy potvrdili štyri osoby z prostredia ich vývoja.
Facebook hodinky by sa mali na trhu objaviť v lete 2022. Ponúknu operačný Wear OS od Google, mobilné LTE pripojenie pre autonómnu komunikáciu a funkcie na sledovanie zdravia a fyzických aktivít. V tomto bode vyzerajú avizované hodinky od Facebooku ako akékoľvek iné inteligentné hodinky, ktoré dnes predávajú výrobcovia Apple, Samsung a ďalší.
Menia to až zistenia autorov z portálu The Verge. Inteligentné hodinky značky Facebook budú podľa nich vybavené odnímateľným displejom. Aby toho nebolo málo, modul s obrazovkou nebude mať jeden, ale rovno dva fotoaparáty.
1080p kamera na prednej strane má primárne slúžiť pre videohovory. Fotoaparát na zadnej strane, už s automatickým zaostrovaním, zase zachytí snímky a videá, ktoré bude môcť používateľ vďaka LTE pripojeniu okamžite zdieľať do preferovaných aplikácií. Keďže je reč o Facebooku, ponúka sa Instagram, Messenger či WhatsApp.
Odnímateľný displej: Prečo?
Spolu s hodinkami by malo vzniknúť aj príslušenstvo, pomocou ktorého sa bude dať malá obrazovka pripnúť k rôznym veciam, napríklad na batoh, bicykel a tak podobne. Cieľom je spotrebiteľov povzbudiť k tomu, aby hodinky používali podobne ako smartfóny.
Cena takéhoto hardvérového diela by sa mala pohybovať okolo sumy 400 amerických dolárov. Aj keď môže nositeľné zariadenie po prečítaní viet vyššie pôsobiť zaujímavo, značka „Facebook“ veľa dôvery nevzbudzuje.
Nejde ani tak o osobné údaje, ktoré sa Facebook snaží dolovať zo všetkých možných smerov. Facebook by musel na trhu bojovať s hodinkami overených značiek Apple, Samsung, Garmin, Fitbit a ďalšími. Zároveň nejde o prvý hardvérový pokus, v rámci ktorého sa internetový gigant snažil osloviť používateľov smartfónov.
V spolupráci s výrobcom HTC predstavil v roku 2011 smartfón ChaCha. QWERTY klávesnica smartfónu mala byť ako stvorená pre tých používateľov, ktorí sa radi vyjadrujú a komunikujú predovšetkým prostredníctvom textu. Okamžitý prístup na Facebook zabezpečovalo vyhradené tlačidlo umiestnené v spodnej časti smartfónu. Asi netreba pripomínať, že sa tento smartfón na trhu neujal.
Nepatrí sa ešte oficiálne neexistujúci produkt vopred odsudzovať na neúspech. Už teraz si ale môžeme byť istí, že sa Apple Watch o svoju pozíciu trhovej jednotky určite obávať nemusia. Facebook hodinky môžu byť hodnotným experimentom a neprekvapilo by nás, keby pri ňom aj skončili.
Facebook do týchto chvíľ oficiálne nepotvrdil ani nenaznačil, že smart hodinky vyvíja. Informácie sa tak stále nachádzajú v rovine divokých špekulácií.