Keď generálny riaditeľ OnePlus, Pete Lau, minulý týždeň na diskusnom fóre uviedol, že sa OnePlus bude „viac integrovať“ so spoločnosťou Oppo, neuviedol, čo tým presne myslí. Vďaka informátorovi Evanovi Blassovi vieme, že pôjde o skutočne hĺbkové spojenie.
Blass totiž získal dokument so základnými bodmi, ktoré využívajú PR špecialisti spoločnosti OnePlus pre vytváranie odpovedí a ďalších materiálov. „Integráciou sa OnePlus stane značkou patriacou priamo pod Oppo, aj naďalej však bude fungovať ako nezávislý subjekt,“ píše sa v dokumente.
Pete Lau by po novom nemal mať na starosti len OnePlus, ale aj Oppo. Stane sa z neho produktový riaditeľ oboch spoločností. Firmy budú jednoduchšie a pravdepodobne lacnejšie zastrešovať vývoj a výskum nových technológií, ktoré budú spoločne vkladať do nových zariadení. Výhodou je, že Oppo a OnePlus majú rozdielne zákaznícke tábory, o ktoré by nemali prísť.
„Vďaka zlúčeniu oboch firiem budeme mať k dispozícii viac zdrojov na vytváranie ešte lepších produktov,“ píše sa v dokumente. „Umožní nám to tiež zefektívniť prevádzkovú činnosť.“ Z pohľadu zákazníkov by sme veľké zmeny čakať nemali. Obe firmy budú produkovať svoje vlastné smartfóny, akurát teraz už bude všetkým jasné to, o čom sa šepkalo.
Oppo aj OnePlus sa na seba totiž veľmi podobali. Obe firmy používajú rovnaký dodávateľský reťazec a majú rovnakého majiteľa. Onedlho by malo byť sa mali stať „rodinou“ aj na papieri. Dôležité však bude sledovať či spojenie pred súdom neovplyvní aj smartfóny, ktoré prídu budúci rok.