Ak ste si na sociálnej sieti Instagram obľúbili krátke vertikálne videá Reels, doteraz ste ich mohli sledovať bez toho, aby vás otravovala reklama. To sa v týchto dňoch mení. Facebook, vlastník Instagramu, už speňažuje aj tento typ obsahu.
O tom, že bude Instagram zobrazovať ešte viac reklám, sme informovali v apríli. Zobrazovanie reklám vo videách Reels (Filmové pásy) začal vtedy Instagram testovať na vybraných trhoch, v krajinách ako India, Brazília, Nemecko či Austrália.
Test, zdá sa, dopadol podľa očakávaní tvorcov. Reklamy vo videách Reels sa teraz budú zobrazovať všetkým používateľom. Reklamy vyzerajú takmer rovnako ako tie, ktoré sa zobrazujú v Príbehoch. Majú dĺžku 30 sekúnd a obsadia celú obrazovku.
Reklamy sa budú dať preskočiť, ale aj zdieľať, lajkovať alebo komentovať. Väčšina zadávateľov by však bola najradšej, aby ste ťukli na ikonu nákupného košíka a niečo si objednali.
Digitálna reklama predstavuje hlavný zdroj príjmu spoločnosti Facebook, nie je preto prekvapením, že posúva reklamný obsah a sponzorované príspevky do všetkých kútov aplikácie Instagram.
Facebook okrem toho testuje takzvané „reklamné nálepky“ pre formát Príbehov, pomocou ktorých by mohli svoj obsah speňažovať influenceri a rôzne značky. Tieto nálepky môžu priamo odkazovať na rozličné produkty alebo služby.