Informačný kanál aplikácie Instagram v súčasnosti prioritne zobrazuje obsah od ľudí, ktorých sledujete. Ak si pozriete všetok takýto obsah, Instagram vám začne predhadzovať odporúčané príspevky, o ktorých si myslí, že by vás mohli zaujímať.
Instagram sa opäť zaoberá myšlienkou, že zobrazovanie, respektíve zoraďovanie príspevkov upraví. V najbližších dňoch tvorcovia aplikácie spustia v úzkej skupine používateľov v anglicky hovoriacich krajinách test, v rámci ktorého sa bude na nástenke zobrazovať viac odporúčaného obsahu. O zmenách informuje server TechCrunch.
Sociálna sieť takýto obsah zamieša medzi príspevky od účtov, ktoré sledujete. Typ a množstvo navrhovaného obsahu bude riadiť softvérový algoritmus. Pri zoraďovaní príspevkov zohľadní spôsob, akým jednotlivci aplikáciu Instagram používajú.
Pri navrhovaných príspevkoch sa zobrazia dve tlačidlá, prostredníctvom ktorých môžu používatelia poskytnúť spätnú väzbu. Ak budú s obsahom spokojní, ťuknú na hviezdičku, čím sa bude na domácej stránke zobrazovať viac podobného obsahu (napr. zvieratá, interiérový dizajn, príroda a pod.).
Pokiaľ ale obsah ich záujmu netrafí, zobrazovanie príspevkov môžu odložiť o 30 dní. Takýmto spôsobom môžu používatelia formovať to, čo vidia. Inými slovami, algoritmus vytrénujú tak, aby zobrazoval len relevantný odporúčaný obsah.
Jediný cieľ: Donútiť ľudí, aby tam trávili viac času
To bude zrejme viesť k tomu, že používatelia strávia na Instagrame viac času. Kým sa dostanú k fotkám a videám svojich priateľov, prejsť budú musieť cez spleť odporúčaných príspevkov. Pre Facebook, vlastníka Instagramu, to bude prínosom. Čím viac času používateľ na Instagrame strávi, tým viac reklám dokáže skonzumovať.
TechCrunch sa domnieva, že Instagram zobrazovanie príspevkov upravuje na popud konkurencie, úspešnej aplikácie TikTok, ktorú si obľúbili najmä mladiství. TikTok sa pri zobrazovaní videí taktiež spolieha na silný algoritmus, ktorý servíruje odporúčaný obsah na základe interakcie používateľov, sledovaných účtov a ďalších kritérií.
Instagram zmeny v zobrazovaní príspevkov len testuje. Stále tak existuje šanca, že sa nedostanú ku všetkým používateľom, pokiaľ by test nesplnil očakávania. Na záver si môžeme zaspomínať na časy pred rokom 2016, kedy Instagram pri zoraďovaní príspevkov ešte používal starú dobrú chronológiu. Tieto časy sú, zdá sa, nadobro preč.
Chcieť môže 😀 nedokážem si predstaviť čo by sa muselo udiať aby som si ho nainštaloval 😀