Aplikácia sociálnej siete Facebook dovoľuje otvárať internetové odkazy dvomi spôsobmi. Predvolene sa weby otvárajú v integrovanom prehliadači aplikácie, v nastaveniach si však môžete zvoliť, aby zobrazili v prehliadači, ktorý bežne používate. Napríklad Chrome alebo Firefox.
XDA ale poukazuje na reakcie niektorých používateľov, podľa ktorých táto možnosť z aplikácie Facebooku zmizla. Keď teraz kliknú na odkaz zdieľaný na Facebooku, automaticky sa otvorí v prehliadači aplikácie Facebook.
V nastaveniach aplikácie sa už nenachádza prepínač, pomocou ktorého si mohli používatelia otváranie odkazov v prehliadačoch tretích strán zapnúť. Dokazujú to aj snímky obrazovky, ktoré dotknutí používatelia zverejnili na Twitteri či fóre Reddit.
Zmena ale neovplyvňuje všetkých používateľov. Je možné, že Facebook riešenie len testuje, a to vo vybranej skupine ľudí. Dôvody, prečo otváranie odkazov v iných prehliadačoch Facebook blokuje, nie sú známe.
XDA ale vyslovil podozrenie, že zmena môže súvisieť s postupným rušením súborov cookies tretích strán zo strany spoločnosti Google. Internetový gigant chce tento nástroj pre sledovanie správania používateľov na weboch nahradiť technológiou Federated Learning of Cohorts (FLoC).
Má ísť o alternatívu k súborom cookies, ktorá viac chráni súkromie používateľov. Správanie používateľov nesleduje individuálne, ale v skupinách, ktoré vytvorí na základe spoločných záujmov návštevníkov internetových stránok.
Inzertná sieť Facebooku je závislá na dátach o správaní používateľov. Čím viac ich má, tým lepšie reklamu zacieli. Technológia Federated Learning of Cohorts zbieranie presných dát istým spôsobom obmedzuje, preto možno Facebook experimentuje s blokovaním otvárania odkazov v iných prehliadačoch, napríklad v Chrome.
Stále existuje možnosť, ako si otvoriť vybraný webový odkaz v inom prehliadači. Po tom, ako sa otvorí v prehliadači aplikácie Facebook, musí používateľ ťuknúť na kontextové menu v pravom hornom rohu (tri bodky) a zvoliť „Otvoriť v prehliadači“.
Ide však o zbytočnú nadprácu, keďže sa odkaz najskôr otvorí v jednom prehliadači a potom ho musí používateľ manuálne prepnúť do externého prehliadača. Snáď Facebook časom ozrejmí, čo presne má za lubom.