Najnovšia aktualizácia aplikácie Google (verzia 12.23.16.23), ktorou je vybavený každý Android smartfón či tablet, spôsobuje neočakávané problémy. Aplikácia na niektorých zariadeniach padá, a to opakovane. Dotknutí môžu byť najmä používatelia zariadení Pixel, Samsung a Motorola, informuje server 9to5google.
Aplikácia Google je zodpovedná za chod pridružených služieb, napríklad informačný kanál s novinkami, vizuálne rozpoznávanie Lens, digitálnu asistenciu, aplikáciu Podcasty a ďalšie softvérové nástroje z dielne Google.
Dialógové okno upozorňujúce na zlyhanie aplikácie sa dá jedným ťuknutím zatvoriť, no po niekoľkých sekundách vyskočí znovu, keďže hlásenia o chybách generujú aj Google služby bežiace na pozadí.
S nepríjemnou komplikáciou sa stretnú hlavne tí používatelia, ktorí majú v smartfóne zapnutú automatickú aktualizáciu aplikácií. Ako problém vyriešiť? V ponuke sú tri riešenia. Tým prvým je, že používatelia počkajú na opravu zo strany Google, ktorá by mala prebehnúť relatívne rýchlo. Opravná aktualizácia by mohla byť zverejnená v najbližších dňoch, možno už hodinách.
Cesta k okamžitej náprave však vedie cez obchod Play, respektíve nastavenia smartfónu. S nápravou môže pomôcť beta verzia aplikácie Google (12.24), ktorá bola zverejnená iba pred niekoľkými hodinami.
Do testovacieho beta programu sa používateľ zapojí prostredníctvom tohto odkazu. Následne sa v obchode Play ohlási aktualizácia, ktorá súčasnú verziu aplikácie Google povýši na novšiu beta verziu.
Striktnejšie riešenie predstavuje odinštalovanie všetkých aktualizácií aplikácie Google. V nastaveniach smartfónu je potrebné prejsť do časti Aplikácie, kde v zozname nainštalovaných aplikácií vyhľadáte tú od Google.
Následne treba ťuknúť na kontextové menu (tri bodky v pravom hornom rohu) a zvoliť Odinštalovať aktualizácie. Takýmto spôsob sa aplikácia Google dostane do stavu, v akom bola pri zakúpení smartfónu. Ak sa rozhodnete pre túto cestu, aplikáciu neaktualizujte dovtedy, kým Google nevydá opravnú aktualizáciu.