Tak ako iné veľké platformy, aj server YouTube pripravil vlastnú podobu krátkych vertikálnych videí, ktoré dostala do popredia sociálna sieť TikTok. Tento typ obsahu sa v podaní YouTube nazýva Shorts.
Formát Shorts tvorcovia vyvíjali 12 mesiacov. Server YouTube začal takéto videá, v rámci úvodného beta testovania, zobrazovať vybraným používateľom v USA v marci. V priebehu tohto týždňa ich sprístupnil všetkým divákom na americkom trhu.
Pravdepodobne však nezostáva len pri nich. AndroidPolice hlási, že sa krátke videá zaznamenané na výšku postupne zobrazujú divákom v rôznych častiach sveta. U nás sme ich v aplikácii YouTube zatiaľ nenašli.
„Shorts môžu začať tvoriť aj autori mimo Indie a Spojených štátov. Nahrajte vertikálne video s maximálnou dĺžkou 60 sekúnd a v názve alebo popise videa uveďte #Shorts
. Náš systém tak bude môcť odporučiť vaše krátke videá Shorts na YouTube,“ uvádza Pomocník Google.
Nový formát videí si vyžiadal pár menších zmien v aplikácii YouTube. Zo spodnej lišty zmizla záložka „Preskúmať“, ktorej miesto po novom zaujal odkaz na videá Shorts. Okrem toho sa budú tieto videá zobrazovať na domácej obrazovke aplikácie podobne, ako v minulosti formát Príbehov.
Novinka nie je zaujímavá len pre konzumentov, ale aj tvorcov obsahu. Tí môžu pre svojich fanúšikov pripravovať videá zaznamenané na výšku s maximálnou dĺžkou 60 sekúnd.
Vylepšiť ich môžu rozličnými kreatívnymi funkciami – filtrami, nálepkami a podobne. Sledovanie cudzojazyčných videí zase uľahčia automaticky generované titulky, ktoré si môžu diváci pri jednotlivých videách zapnúť.
Ešte asi chvíľu potrvá, kým sa YouTube Shorts dostanú do všetkých kútov sveta. Snáď bude tento typ obsahu úspešnejší ako Príbehy, ktoré na YouTube zrovna veľa vody nenamútili.