Svet marketingu je fascinujúci. Firmy sa neustále snažia vymyslieť spôsob, akým zaujať. Nie vždy to však vyjde úplne podľa predstáv, o čom sa presvedčil aj jeden marketér z britského zastúpenia Xiaomi.
Jeho úlohou bolo (pravdepodobne) čo najlepšie odprezentovať schopnosti nového smartfónu Mi 11. Príspevok, ktorý už na sociálnej sieti Twitter nenájdete, určite môžeme zaradiť medzi tie menej vydarené.
Oficiálny účet výrobcu totiž zdieľal obrázok Xiaomi Mi 11 s otvorenou konverzáciou, ktorú mal mať Bill Gates s manželkou Melindou. V nej bola len jedna správa – „We need to talk“ (Musíme sa porozprávať).
Xiaomi: Ako sa to nerobí
K príspevku bol samozrejme aj text. „Zatiaľ čo rozvod s miliardárkou nemusí byť jedno z najinteligentnejších rozhodnutí, náš Mi 11 sa s použitím 55 W nabíjačky nabije naplno už za 45 minút. To znamená, že ste vždy pripravení odísť“.
Trochu necitlivé, čo poviete? Uvedomili si to aj vo vedení a príspevok z Twitteru okamžite odstránili. Bol tam ale dosť dlho na to, aby z neho vznikol screenshot, ktorý sa môže používať pri vyučovaní marketingových stratégií ako ukážka toho, ako sa to nerobí.
Prispelo k tomu samozrejme aj to, že samotný príspevok nahrali z iPhonu.