To, že autopilot ešte nie je na takej úrovni, aby ste mu mohli zveriť vedenie vozidla na 100 %, je známa vec. Niektorí ľudia si to však nechcú alebo nevedia uvedomiť. Taký je aj prípad najnovšej nehody Tesla Model S (2015), ktorá vrazila do policajného auta.
O prípade, ktorý sa odohral uplynulý víkend informoval server NBC News. Podľa dostupných informácií mal byť na elektromobile zapnutý režim Autopilota. Policajné auto stálo v odstavnom pruhu so zapnutými výstražnými svetlami. Našťastie, tentokrát neboli hlásené žiadne zranenia. Jedinou stratou bolo policajné auto, ktoré putovalo na šrotovisko.
Ide o ďalší incident, v ktorom hral hlavnú úlohu systém autonómneho vedenia elektromobilu Tesly. Bohužiaľ, šoféri do systému vkladajú príliš veľa dôvery a potom to takto dopadne.
Autopilot vás neochráni, spravíte to len vy sami
„Ide o dobrú pripomienku toho, že vozidlá môžu mať autopilota, ale nemožno sa spoliehať na to, že vás bezpečne dopraví do cieľa,“ uviedol úrad šerifa vo vyhlásení zverejnenom na Facebooku.
Novinky o ďalšej nehode neprišli americkej Tesle včas. Dopravný úrad v Kalifornii totiž začal automobilku vyšetrovať z predaja balíčka „plného autonómneho vedenia vozidla“ v hodnote 10 000 dolárov. Názov síce nabáda na to, že nové Tesly ponúkajú úplnú autonómiu pri vedení vozidla, skutočnosť je však iná a šofér musí počas cestovania stále dávať pozor.
Čoraz častejšie sa vyskytujú nehody, ktoré majú smrteľné následky. Vodiči si myslia, že autopilot je na takej úrovni, že si poradí s každou situáciou a opak je, bohužiaľ, pravdou.
Zaujímavé je aj to, že vôbec nejde o prvý prípad nehody Tesly s policajnými vozidlami. V auguste 2020 mal lekár zo Severnej Karolíny počas šoférovania so zapnutým autopilotom sledovať film na svojom telefóne. Systém správne rozpoznal prvé policajné auto, ktorému sa vyhol, no následne narazil do ďalších dvoch.
Len nedávno sa podobná nehoda stala aj na Slovensku, keď elektromobil Tesla na diaľnici D2 vrazil do údržbárskeho vozidla, ktoré úplne zdemoloval.